Om meg!

Hei, jeg heter Gunnhild, og dette er min blogg.

Som barn var jeg aktiv, men kun på min egen måte. Da jeg skjøt ivei og ble klassens høyeste mistet jeg nesten all kontroll over beina mine. I tillegg hadde jeg elendig balanse og ikke-eksisterende koordinasjon, som førte til at lagsport aldri ble min greie. Jeg var jo som andre barn, klatret i trær, lekte i snøen og løp så raskt jeg kunne for å unngå juling, men det var likevel ikke nok. 

Å være skillsmissebarn har fordeler og bakdeler. Blandt annet så vil begge foreldrene prøve å kjøpe din kjærlighet, gjerne med godteri. Lang historie kort; Jeg var alltid litt større enn de andre på min alder, og i elendig form i forhold. Da jeg begynte på ungdomsskolen bøyde jeg meg under for nysgjerrighet og gruppepress. Jeg var 13år da jeg begynte å røyke og drikke alkohol. Dette i tilegg til lite aktivitet og tidvis spillavhengighet (Rayman og sims, ikke poker og bingo) førte naturligvis til at min fysiske form nådde bunn. Da jeg begynte videregående gikk jeg inn i mitt første forhold og kjærestekiloene krøp innpå gradvis for hvert år. Røykeslutt og å bo på hybel et år med elendig kosthold hjalp ikke på heller. 

På mitt desidert største veide jeg like under 90kg, og det var vinteren 2013 etter jeg flyttet hjem fra hybelen igjen. Da hadde jeg allerede i nesten to år prøvd å begynne med trening, men å dedikere seg var vanskelig. Februar 2014 ble jeg introdusert for Kettlebell, og jeg ble umiddelbart hektet. Siden da har jeg blitt mer og mer interessert i trening, og nå klarer jeg nesten ikke ha treningsfrie dager.

Jeg har møtt motgang som brekt bein, senebetennelse, kyssesyke, skulder nesten ute av ledd (inkludert kraftig betennelse) og mere til, men jeg nekter å gi meg.

Drømmen er en slank, stram og markert kropp og å kunne delta på alt jeg måtte ønske, fra halvmaraton til Crossfitkonkuranser.

I tillegg til å være svært treningsinteressert er jeg av den kreative typen. Jeg elsker å sy, strikke, tegne og generelt det å lage ting.

Her inne vil dere kunne lese om kosthold, trening, fremgang, motgang og alt mulig hobbyrelatert!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg