Legday-ayyyy!

I dag var jeg rett og slett litt slem mot meg selv og Janne, og satte opp ei skikkelig selvpiningsøkt!

Vi kjørte;
10×5 Back Squat
 

Vi kjørte også kick-back 3×20 per fot med tynne strikk. Den er jo faktisk best å ta med cable-cross, men strikk funker også!
Deretter kjørte vi 3×10 med hip-thruster på 60kg!

Etterpå kjørte vi step up, 3×15 (15rep hver fot). Jeg kjenner at kneet ikke er helt hundre prosent, spesielt på ettbeins-øvelser, så jeg må nok ta det litt med ro, og kanskje få kiropraktoren til å se på det i morgen,sånn i tilfelle.

Selv om kneet var litt ‘surt’ ville jeg fullføre økta, så da kjørte vi pistol-squat fra kasse. Jeg synes det er en god måte å gjøre det på for å trene opp øvelsen uten å måtte fokusere så mye på det beinet som er “fritt”.

Hvis du ser på foten som er utstrekt så vises det godt hvilken side jeg er mest stødig på, som er venstre fot. Alle har jo ett bein som er sterkere og stødigere, men for min del er forskjellen helt syk!

Vi avslutta med utfall, jeg kjørte utfall bak, og Janne kjørte bulgarske utfall!

Jeg trakka midt oppi bagen til Janne på reppen før dette bildet, så derfor lo jeg! Det var absolutt ikke latterlig lett, for jeg hater virkelig utfall! Da kjører jeg mye heller pistol squat altså!

Må likevel si at jeg er glad jeg kjørte utfall bak, for den her er jo helt gruuuusom for fremside lår, og kanskje enda hardere for knær.

Nå sitter jeg og drikker mitt andre glass med sitronvann og eddikk. Jeg har jo som sagt hatt et avbrekk i diett for å få tilbake gnisten, så da er det greit å begynne med det jeg faktisk elsker og som hjelper meg å få vekk litt av “bloatingen” fra de siste dagenes kos!

Jeg flytta knestøtta fra ene foten og over på den andre så den ligger dobbelt på det beinet som er vondt slik at det ikke skal stivne bort mens jeg sitter i ro. Jeg skal lære meg en step-rutine ikveld så jeg må holde liv i kneet til da!

Q: Hva har du trent i dag/skal trene i dag? 🙂

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg