Trening 300816

Idag begynte jeg med første økt av et treningsopplegg for nybegynnere innen crossfit.

Vi begynte med 10×3 på Good Morning, Army Press, Back Squat og Strak Markløft. Kjennes godt at jeg ikke har trent Hamstring på ei stund, og blir nok sengeliggende i morgen!

Deretter kjørte vi en 15minutters EMOM med 1 power-snatch i minuttet. Det hører kanskje lite ut med 1 repetisjon i minuttet – og det var jo egentlig det også, men siden både jeg og Kalle har hatt problem med skuldra lenge, og det var første gang han prøvde power-snatch så holdt det faktisk i massevis!

Det var så deilig å snatche idag, og jeg følte allerede nå at jeg hadde mye bedre kontroll enn på Lørdag.

Vi kjørte back squat som dette;
3×60%, 3×70%, 3×80% og 1×90% av max, kjente det var helt greit at min max er på 100kg slik at det ikke akkurat ble rakettforskning å regne om til kg fra prosentene!

Jeg testa jo 90kg på Lørdag også, men da hadde jeg ikke sjans. Klarte ikke å bremse på tur ned og havna under stanga to ganger før jeg måtte gi meg, så veldig fornøyd med at jeg klarte det idag!

Økta skulle egentlig avsluttes med 75 power snatch på tid, men siden ingen av oss har helt optimale skuldre enda (pluss at jeg skulle på jobb) så ble det avlyst.

Jeg håper virkelig jeg får fremgang innen crossfit med denne treningsplanen. Det er konkurranse på Maxpulse i Trondheim i slutten av september, og hvis jeg kjenner at formen har økt frem til da så vurderer jeg faktisk å ta ut ferie de dagene konkurransen pågår – så fremt jeg og Andreas finner en person til å ha på laget vårt. Lagene består av 2 menn og ei dame så vi mangler 1, men jeg tror jeg vet hvem vi eventuelt skal be med oss!

Bildene er veldig utydelige fordi de er screenshotta fra videoer som jeg legger ut på instagram! ( Gunnhildresell )

Nå skal jeg jobbe et siste skift før jeg har fri i hele fem dager!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg