Da jeg nesten møtte veggen.

Idag på trening dro jeg frem den gamle treningsdagboken min for å sjekke hvor tungt jeg løftet sist jeg trente baseøvelser. Da jeg bladde litt i boken fant jeg “treningsloggen” fra i sommer, og for å si det slik ligger jeg rett og slett på latsiden i forhold til da! Iløpet av ei uke løp jeg 17,5km + et bakkeløp (Usikker på lengde), hadde 2timer tabata, 2 timer kettlebell og syklet 20km. Uka etterpå hadde jeg 3,5t kettlebell, 1time tabata og en 2timers bootcamp. I Juni hadde jeg 18 REGISTRERTE treningsdager, hvor det ofte var 2-3 timer/økter om dagen, – og da er det verdt å nevne at Juni var langt ifra den mest aktive måneden min i sommer! 

Sommeren 2014 var fantastisk, jeg trente masse, koste meg gløgg ihjel og til tross for mye trening tok jeg meg tid til å slappe med filmkvelder med Frank og Marianne; og tok meg en og annen fest med Marion, min bror og mange andre! Livet mitt var så og si perfekt, og jeg håper kommende sommer blir nesten helt lik den i fjor. 


Bilde fra en av de lengste turene i sommer (Sunndalsmarsjen, 22km).

Jeg skriver nemlig ikke innlegget for å fortelle hvor deilig min “treningssommer” var; Men for å fortelle hvor nære jeg var til å gå på en skikkelig smell. Mot slutten av sommeren var jeg nemlig utslitt. Jeg ville så gjerne delta på alt, være med alle på fest og stille opp hver gang noen ville ha besøk eller trengte sjåfør og lignende. Stig sa ifra til meg mange ganger at jeg måtte roe ned, men jeg skjønte ikke alvoret før jeg to dager på rad “gikk tom” fordi jeg ikke fikk i meg nok mat. Ene dagen endte jeg opp med å krabbe rundt i lyngen på en fjelltur for å plukke blåbær og spise, på dag 2 spilte jeg volleyball. Jeg så på ballen i det den kom mot meg, men brukte ikke en muskel for å stoppe den, for jeg klarte ikke. Jeg sto mer eller mindre oppreist og sov, for jeg reagerte ikke engang da jeg ble pratet til. Det var da det gikk opp for meg. 


Et egenprodusert Paint-bilde som viser hvordan man møter veggen… ish. 

Det er egentlig rart at jeg ikke ‘tok hintet’ tidligere, men det hadde jo blitt helt normalt for meg å stå opp tidlig, trene, hjem og sove, bli vekt av noen som skulle ha meg med på noe (Deretter delta på det de foreslo), hjem og sove enda mer også videre. Jeg tror at Kalle er den som best kan bekrefte det her, for omtrent samtlige telefonsamtaler vi hadde i sommer startet med et grynt fra min side og “Ja, jeg sov”. Det var faktisk en gang jeg var på trening og da jeg kom hjem i 7-8tiden på kvelden veltet jeg opp i sengen, udusjet og fullt påkledd, og der sovnet jeg. 

Jeg sleit med vond korsrygg, kramper, løpelegger og nærmest narkolepsi (Jeg kunne sovne når som helst, hvor som helst og gjerne midt i en spennende BB episode), og hadde jeg fortsatt slik som jeg gjorde på det verste vet jeg virkelig ikke hvordan jeg hadde hatt det den dag idag. Konklusjonen her er at jeg oppfordrer naturligvis alle til å leve et sunt og aktivt liv, men føl an kroppen. Ikke kjør deg selv i grøften, la deg selv ha avslapning, spis nok mat, lær deg å si nei av og til, og ta deg en “Me myself and I”-dag en gang iblant, for alle har godt av litt selvpleie! 

5 kommentarer
    1. Møte veggen er ikke noe godt, hent 2 ganger her og, kjenner følelsen du beskriver…Men slikt hender av og til, man gjør noen feil, kansje noen prioriteringer, for min del var det for lite næring og veske, men man lærer av sine feil)

    2. hadde en røff økt nå i dag morges. 15 min oppvarming sykkel.1,5 time med ren styrke på overkropp og 1 time spinning.. Kjenner den i dag, løping ute lørdag og søndag 8,5 km begge dagene.
      Men merkelig nokk, kroppen fungerer bra, sliten ja, men er ruset på endofiner. Lykke rus. Er bare så herligt når alt fungerer))))))))))))))))))))))
      Håper du får en like bra dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg