Sunn og god mat!

Jeg har egentlig lenge vert ivrig inne p kjkkenet. lage mat er gy, spesielt n sammen med kjresten! Vi er vel like interesserte i teste nye mter tilberede mat p, og i de fleste tilfeller blir det sunt ogs!

Frokost/lunch:

Dette er s enkelt som en halv boks mage cottage cheese, en hel boks kesam lime og en neve med blbr (Jeg bruker fryste)! Sunt, godt og full av proteiner!

  • En lignende versjon er da en halv boks cottage cheese og en boks med ananasbiter (Hermetikk).
  • Til vanlig nr jeg har det travelt spiser jeg en boks med Yoplait Double 00% yoghurt med 20-40gram havregryn og noen mandler i til frokost.
  • 1 banan, 1 eple, 1boks vaniljekesam og en neve blbr er kjempegod bde som frokost, lunch, etter trening eller til kvelds!

Middag:

Laks krydret med sitronpepper og solsikkeolje, bakt i aluminiumsfolie (20-30min p 200 grader). Potetbiter bakt i philadelphia med hvitlk og urtesmak (Inntil 1t p 200grader). Gulrot, klrabbi og brokkoli. Her har jeg ogs kjrt p med maiskrem som absolutt ikke er srlig sunt, med mindre man gr p lavkarbo diett (Da den inneholder 1dl flte og ei spiseskje smr).


Siden det gr mye i laks er det bare tilbehret som forandrer seg. Her har jeg brukt "potetchips" og ekstra lett rmme istedenfor potetbiter og maiskrem.
Rensk poteten og bruk en ostehvel for f poteten i tynne biter. Smr inn potetbtene med solsikkeolje og krydre etter nske (Jeg brukte hvitlkspepper). Legg de p bakepapir og la de ligge i stekeovnen p 200grader i minimum 30min (Snu bitene etter 15-20min). Da skal de vre spr p utsiden og myke inni!

  • Nr det kommer til kyllingmiddag s er det helt nydelig ha philadelphia til (spesielt den med hvitlksmak). Kylling funker heller ikke bare sammen med ris, det er kjempegodt med potet!

Jeg kan heller ikke gjre annet enn promotere proteinfabrikkens pannekaker:

Stek opp mange sm pannekaker og legg de opp hverandre, hell over vaniljekesam og sleng p litt br og du har en helt nydelig kveldskos som er full av proteiner og ikke minst rask lage!

Dette er da ikke srlig fancy oppskrifter, men det er sunt, godt og folkelig da alle ingredienser finnes p matvarebutikker (til og med proteinpannekakene).

Favoritter fra Treningsshop.no

Treningsshop er en nettbutikk som jeg bare elsker. Klrne som selges er gode, tffe og gjr at du skiller deg ut p treningen. I tillegg s har treningsshop noen av de beste kosttilskuddene jeg kjenner til, s her kommer noen av favorittene mine! Trykk p bildene for komme direkte til rett kategori/produkt


Dette er uten tvil det beste proteinpulveret jeg noen sinne har smakt. Det er stt, lett (alts ikke s tykt som mange andre proteinpulvet) og er s lettlselig at du ikke engang trenger shaker. Jeg blander det rett i vannflasken uten problem. Min favoritt er kaffelatte, men kaffe nytelse er perfekt blande med svart kaffe. Sjokoladeproteinet er ogs en av de bedre jeg har smakt, og slr faktisk min gamle favoritt fra proteinfabrikken!


Det er heller ingen hemmelighet at jeg elsker skins. Skins har de beste kompressjonsklrne noen sinne. Klrne sitter som stpt, de siger ikke ned og overdelene har en kjekk gummikant nederst som hindrer den fra skli opp. Til de av dere der ute som bruker 2XU klr; Disse er verdt prve. Ikke bare er de hakket bedre ha p, men de er heller ikke gjennomsiktige i det heletatt!


S.A.W. er det aller beste kosttilskuddet jeg tar, fordi man kjenner umiddelbar virkning. Jeg liker kalle den "Gjr det bedre p trening, adhd p boks, yeeehaaaw".

Tar 1-3 mleskjeer og blander i vann. Drikk det ca 20min fr trening og fl effekten. Ikke bare fler du selv at du fr mer eksplosivitet og energi, men det vises. Jeg fr alltid kommentarer nr jeg bruker det, for de kan se hvor mye mer gira man blir. Et produkt jeg stoler p 100% til gi den effekten man nsker!


Babalu toppene er deilige ha p i tillegg til at de er fine og har morsomme "ordtak" som motiverer! Det som overrasket meg litt med denne er hvor god den er p, og ikke minst at den passet til meg da det er strrelse Onesize.

Det beste spares alltid til sist:


By Moxy Tightsene. De reste tightsene som finnes, i tillegg til at de er kjempegode p og er lang i beina s man slipper bli "Kald p anklene" som med mange andre tightser! Fireball, National Norway (lang og kort) og den limegrnne er mine favoritter. Hvilke er deres?

Treningsshop.no er ogs distributr av sikkert verdens deiligste lftesko. De er deilige ha p, passer perfekt p foten og i motsetning til mange andre lftesko er de faktisk ganske lette. Man har ogs garanti p disse skoene, da de er hndlagde og i veldig god kvalitet. Anbefales til alle som driver med kettlebell eller generelt lfting hvor balanse er ndvendig!

S dette er et lite utvalg av alt som treningsshop har tilby! Det er og forblir min favoritt treningsnettside, og er bare anbefale!

Dag 1 p diett!

Idag startet jeg opp dietten p nytt. Etter hatt en "Cheat day" Som endte i "Cheat week" som utviklet seg til "Cheat month" bestemte jeg og Andreas oss for g all in etter denne ekstremt usunne helgen. S langt idag har jeg spist En Double 00% Yoghurt med havregryn, en halv boks cottage Cheese, en hel boks ananas, en quest bar, to lakse-filter, litt over ei halv potet, en porsjon maiskrem og grnnsaker. Jeg vet dere elsker undvendig oppramsing.

S langt fles det greit. Selv ikke den meget fristende Burn-boksen som str i kjleskapet og lokker p meg vippet meg av pinnen, og tro meg, det er til vanlig ikke noe vanskelig. Jeg er svak for alt med sukker eller mye smr/fett, s g p diett er like vanskelig som kutte ryken/snusen for meg.

Jeg har forresten ogs vert snusfri i 22 dager!

De siste dagene har vert veldig tunge. Abstinensene gr i blger, men jeg synes jeg klarer meg bra, considering!

Mlet fremover er vre fri for "Gift" innen April. G inn i mitt 22r som slank og giftfri, som er ironisk siden det skal feires med drikke gift fra lange smale glass, helst med med paraply-pynt.



Jeg fler ihvertfall at dette er starten p noe veldig bra! Det fles deilig, og jeg kan ikke annet enn se frem til trening, sunn mat og en mer energifull hverdag. Snart kommer ogs solen frem igjen, som ihvertfall er noe glede seg til!

Alt er usunt og farlig!

Jeg er serist dritlei av alle som skal ytre sine meninger og fortelle deg hvordan du skal leve.

"Tren 4 ganger i uken."
"Tren minst 30min om dagen!"
"Tren hver dag, men aldri det samme to dager p rad!"
"Ei styrke-kt m vre 2timer"
"Paleo er den beste dietten!"
"5:2 dietten renser kroppen din bedre!"
"Ikke tren! Ender bare i skader!"

Hvem skal sitte og fortelle nettop deg hva som er riktig for din kropp?!

Paleo eller karbobasert diett, lping eller styrke, det er opp til deg hva du velger, for uansett hva man velger, s er det usunt og farlig.

Lavkarbo? Du tetter blodrene med alt fettet.
Styrketrening? Du blir stiv og ubevegelig som frer til skader.
Lping? Knr og akilles fr slitasje og vil slutte fungere innen du er 30.
Fjellturer? Du kommer til falle over en stein og knekke bein.

Alle vil s gjerne promotere sin egen interesse, men det betyr ikke at det er det eneste riktige valget. Selv om jeg vet at Kettlebell er en flott sport som trener bde kondisjon og styrke, s kan jeg ikke prakke det p noen og kreve at de synes det er like gy som jeg synes! Det samme gjelder fjellturer, lping, sykling og tabata; det er ikke for alle.

MEN: Det er bedre promotere enn frarde!

Fra ulike personer med ulike interesser innen trening, har jeg blitt bedt om slutte med alt. Jeg har blitt bedt om slutte med s mye kondisjonstrening fordi det stoppet fremgangen min i kettlebell. Jeg har ogs blitt bedt om slutte med styrketrening fordi jeg kom til dra p meg skader i musklene. Heldigvis bryr jeg meg ikke om hva noen sier, s jeg har fortsatt med alt jeg liker gjre. Dessverre er ikke alle s godt kjent med seg selv at de fr til dette. Derfor er det kanskje p tide at alle lrer seg holde kjeft om "Hva som er rett" nr det kommer til mat og trening.

bevege seg litt er bedre enn ingenting, en lang gtur kan vre like god som en kort lpetur. Ikke alle har rygg til kettlebell, bein til jogging eller knr til fjelltur. Ikke alle passer til alt, s det viktigste er at man prver seg fram og finner noe som passer nettopp deg. Og viktigst av alt; ikke tro p alt du hrer og leser, selv ikke i dette innlegget ;)

Betennelse?

Nå har jeg  i flere dager slitt med smerter  mellom ryggrad og skulderblad. Smerten kjennes som en slags pumping/dunking eller kliping og brenning. Det er så vondt at jeg faktisk blir småkvalm til tider. Jeg aner ikke hva det er, hvor det kom fra eller hvordan jeg blir kvitt smerten, men jeg er sinnsykt forbannet og må bare få ut litt agressjon. Hvis noen har opplevd noe lignende, gi beskjed om hvordan du fikset det er dere snill!

Dagens lille tur!

Siden både jeg og Andreas har vert syke har Neo blitt nedprioritert og begynte å bli veldig rastløs. Derfor bet vi i oss sår hals og tette bihuler og dro oss opp på Øverakselshaugen.

Det var en veldig fin og frisk tur, selv om det var kjølig!

Imorgen er crossfit på plan, og vi gleder oss veldig begge to!

#trening #blogg #hverdag

16kg test!

På gruppetimen i går skulle jeg sjekke hvordan jeg greide meg med 16kg kule. Jeg hadde også med 12kg for jeg vet det er noen øvelser som er for tunge selv med 14kg (som halo, snatch og push-press)

Til syvende og sist føler jeg at jeg klarte greit mye av øvelsene med 16kg. Jeg til og med snatchet litt med 16, noe jeg ikke trodde jeg ville klare etter oppvarmingen.

Målet mitt er herved endret til at jeg skal stå en hel time med 16kg før 18februar (da jeg startet med KB for et år siden). Da har jeg på et år økt med 100%, fra 8kg til 16kg.

Andre Pentathlon!

Det er to dager siden jeg kjrte mitt andre pentathlon, men jeg har rett og slett glemt skrive om det.

Her er et screenshot fra appen hvor jeg taster inn repetisjonene;

Maks repetisjoner tillat er 120, 60, 120, 108 og 120. Dette fordi man ikke skal f poeng for lfte for lett.

Fra frste gang jeg testet til denne gangen lftet jeg 92 flere repetisjoner og 1338kg mer. Jeg viste hvordan jeg l an i forrige runde, og justerte opp eller ned kulestrrelsen etter hvor bra jeg hadde gjort det.

Neste Pentathlon blir Sndag 8 februar, og da skal jeg prve 20kg clean og 14kg Half snatch!

Snusslutt!

1Januar bestemte kjæresten min seg for å gå 100% inn for å slutte med snusingen. Fra morgenen av ble jeg med, siden vi uansett hadde trening med coachen/sponsoren min tidlig på dagen.

Da han reagerte på den "sassy attituden" min fortalte jeg at jeg ikke hadde snuset den morgenen; og han ga meg et tilbud jeg ikke kunne si nei til. Hvis jeg er snusfri innen sommeren, så får jeg Skins A400-tightsen fra Treningsshop.no; GRATIS.

For å slippe å møte veggen tok jeg 3snus den dagen, 4 i går og idag har jeg ikke tatt en eneste snus.

Snusen ligger og hvisker til meg. Erter meg. Den skal få ligge fremme og friste oss, for å vise hvor sterke vi faktisk kan være.

Andreas er nok uten tvil den sterkeste; da han først idag fikk sin første abstinens, mens jeg har hatt intense cravings hele dagen.

00:22 fikk jeg cravings etter pose-nudler (som jeg ikke engang liker)

Så da sitter jeg her med kraftig hjertebank og slurper nudler mens jeg har stirrekonkurranse med snusboksene.

Jeg vet at dette bare er starten på hvor ille det kommer til å bli; så jeg er spent på hva som skjer imorgen.

Nytt r, nye ml!

N er tiden inne for "New year, new me!". Alle skal bli en bedre versjon av seg selv og endevende livet. Heldigvis klarte jeg endre livsstilen i rskiftet 13/14- s n trenger jeg bare den videre utviklingen.

Jeg bruker ofte sette sm mnedsml, men dette er da de littstrremlene som jeg trenger litt tid og planlegging for klare.

18kg kule p powertime.
En powertime er jo den letteste timen siden det er pauser hvert minutt og alltid hndbytte etter hvert 45 sekund. Her skal jeg st i alle de 30minuttene med 18kg kule.

16kg kule p annen time.
Den tyngste timen vi har er vel test eller tabata-timen, her skal jeg klare 16kg kule ut hele timen.

10min OALC, 120rep, 16kg.
Dette er da antallet jeg m ha i min vektklasse for f en rank i Long Cycle. Forelpig rekord p 91 reps.

Lpe 1mil p under timen.
Jeg tror jeg hadde denne inne i sommer; Men lpeformen er jo fullstendig delagt p grunn av sykdom og fullt fokus p styrke.

F flat mage.
Mange vil vel mene dette er et teit ml, fordi det ikke har noe med hverken styrke eller trening gjre (at det er kosmetisk/kostholdsrelatert) men det er noe jeg alltid har nsket meg. S det s.

Lpe 1t i motbakke.
Jeg bryr meg ikke om det er i en faktisk bakke eller p tredemlle. Jeg skal bare klare det i 1t. Lengste jeg har lpt er vel i 30min (opp sbrona).

Guttespagaten.
Jeg vet ikke hva den egentlig heter, men det er den med en fot foran og en bak.

G ned til 74kg.
Dette veide jeg i sommer, og det fltes s deilig. Det var en vekt jeg flte meg komfortabel og sprek i, s jeg vil tilbake dit (Ca 5-6kg).

Bestige Ekkertind og storkalken.
To turer jeg enda ikke har vert p, og virkelig nsker oppleve.

Slutte med snus.
S langt idag har jeg tatt n snus, som er ca 1/7 av hva jeg er vant til. Jeg skal vre HELT snusfri fr sommeren; det vil si ingen nikotintyggis eller snusrstatning.

S dette er jo da noen ting jeg kommer p slik i farten. Jeg trr ikke sette mer detaljerte eller tidsorienterte ml enda; men klarer jeg disse er jeg storfornyd!

Q: Hva er dine ml for 2015?