Forkjølelse og foto.

Da har jeg vel rundt min tredje forkjølelse denne sesongen. Det kan riktig nok hende jeg også har hatt influensa, det jeg har nå kan også for den del være influensa, jeg vet helt ærlig ikke forskjellen. Det jeg vet er at jeg er for svimmel til å stå oppreist lenge, har mista smakssansen og får akutte perioder hvor jeg sliter med å puste fordi jeg blir tett. Jeg har selvfølgelig tatt hurtigtester sånn i tilfelle, og de har vært negative.

Jeg tåler svært dårlig store temperaturforandringer, og jeg tror ikke det hjalp å sitte på knær i snøen og fotografere nattehimmelen.

Slik som med alle mine hobbyer så er fotografering en hobby som kommer og går litt med sesongene. Fotografering er absolutt hyggeligere om sommeren, når det er varmt og tørt. Likevel kan man få noen eksepsjonelle bilder om vinteren som ikke er mulig om sommeren.

Nå kan ikke disse to bildene gå under kategorien “eksepsjonelle bilder”, men dere skjønner nok helt sikkert hva jeg prøver å si her. Om sommeren er det aldri mørkt nok til å få bilder av stjernene, det var vanskelig nok denne kvelden fordi månen var så kraftig.

Jeg er jo ingen fan av fyrverkeri, både på grunn av opplevelser rundt de skadene som kan forekomme og at Neo er livredd for alt som smeller. Jeg vil likevel påstå at å stå på trygg og god avstand fra der det smeller og fotografere kan gi mye glede.

Nyttårsaften ble for oss tilbragt i bil, ikledd turklær. I bilen er Neo trygg, og hvis det er det som må til så stiller vi som hundeforeldre selvfølgelig opp på roadtrip.

Neo har nå for sju dager siden fjernet sju tenner. I ettertid har jeg hatt mareritt om at han dør på nok så groteske måter. Å miste en hund er min største frykt. At han skulle måtte bo ett annet sted er èn ting og ille nok i seg selv, men at han skal dø? Jeg vet ikke om jeg hadde taklet det. En dyster tanke å ha tidlig på morgenen, men dessverre noe disse drømmene tvinger meg til å tenke over. “Hva om, hvis at?”.

Jeg føler dette innlegget som egentlig skulle handle om fotografering tok en brå og utrivelig vending, hodet henger ikke helt med når jeg er syk og da kan man risikere at sånn skjer, dessverre. Poenget er at interessen min for fotografering er på tur tilbake, og at jeg ser frem til å ta masse bilder mot våren og sommeren. Jeg må likevel si at den kjærligheten jeg har fått for å sy kanskje overgår alle andre hobbyer jeg har hatt, så vi får se hvordan ting utvikler seg.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg