Kulpan!

Dagen i gr var ganske magisk! Jeg, Tora og Joakim dro for finne ett sted jeg har vert rett og slett litt "obsessed" med finne siste tiden. Plassen kalles bare "kulpan", og det er mange som bad...

Vettafjellet 12082018

I går må ha vert en av årets tyngste turer. Vi skulle gå til steinhytta som er på vettafjellet, og etter vi var kommet dit gikk vi også til toppen av Vettafjellet som ...

Torbudalen!

Idag lå tåken langt nedover fjellsiden, så istedenfor å gå en tre-timers tur og muligens ende opp på toppen av ett fjell helt uten utsikt - så kjørte vi opp ...

Haremdalen 010818

I går dro jeg på den første skikkelige turen siden før Osloturen. Det var den tyngste fjellturen siden vi hadde fjellmaraton i Eikesdalen siden jeg hadde med meg en sekk med mss...

Halsa og atlanterhavsveien!

I helga var jeg og samboeren på hytta på Halsa. Vi koste oss skikkelig på hytta, gikk på tur og slappet av. På søndag kjørte vi Atlanterhavsveien og  gikk no...

Vettafjellet!

Det er en ganske tff tur p grunn av at det er bratt hele veien opp, s man har ikke et eneste punkt p denne turen hvor man fr "gtt seg ned" eller langet ut, men med den utsikten man fr p...

Ny stikk-ut video!

Den ble ikke s bra som den frste synes jeg, men sangen jeg valgte var en verre sang lage video til, fler jeg, s ble litt random her og der egentlig. I tillegg er sangen til tider litt dyster ...

Tre turer!

P to dager har jeg gtt tre turer! I gr tok jeg meg en liten runde til Dalavatnet for meg selv. Jeg vokna tidlig og bestemte meg rett og slett for ta en fototur, da morgen lyset er et fantasti...

GoPro - Eikesdalen

I gr var vi jo som jeg skrev p fire turer i Eikesdal og omegn, og det var frste virkelige test p GoPro kameraet mitt! Jeg samla de beste klippene i en treminutters video og jeg klarer ikke sl...

Stikk-ut maraton del 3!

I går var jeg og samboer på vårt tredje stikk-ut maraton! Tidligere har vi tatt én dag med fire turer i Kristiansund og en annen dag med tre i Eidsvåg. I går gikk ture...

Ekkertind!

Turen gr gjennom skogen opp til Vollasetra og videre i fjellterreng til Ekkertind. Vollasetra er jo kjempenydelig, men jeg tror aldri i verden jeg kommer til g dit med mindre jeg skal helt...

Stikk-ut maraton!

I gr hadde vi ett "Skikkelig" Stikk-ut maraton hvor vi fikk unna fire turer i Kristiansund! Alle turene var helt eller delvis p svaberg, og selv om det er mye tyngre for rygg og knr g p ...

Sommerens frste!

Jeg har alltid flt at Juni er starten av sommeren, selv om Mai har vert finere og varmere enn noen Juni jeg kan huske. Denne helga tilbringes p hytta, og vi satser p f til en del fjellturer m...

Frste fjelltur!

Vi har vert på endel turer, men før i går har vi ikke vert på en fjelltur! Turen var eksepsjonelt tung for meg grunnet den trøblete rygg/hofte/rumpe muskelen, men vi kom o...

Tre turer!

Gud for en hærlig dag! Siden det er pinse har både jeg og samboer fri fra jobben, og det har vi utnyttet max idag! Da klokka var rundt 13 gikk vi vår første tur, og endte opp m...

StikkUt!

M bare beklage stillheten fra meg den siste tiden, men har hatt mer enn nok "on my plate" etter kreta til at bloggen ble nedprioritert. Selv om egentlig ingenting foregr for tiden, s har det ve...

Hyttehelg!

S sur for at jeg ikke satt klar med den store linsa da vi kjrte forbi denne keren! Kunne ftt nesten som et nrbilde av hjortene med den linsa. S stolt da jeg endelig fikk til denne poseri...

Fjelltur 260418!

I går dro jeg, Andreas, Kolbjørn og Ona på tur til Karihaugen! Det var en utrolig digg tur til tross for at det var 50cm snø som man gikk igjennom på flere steder av stien!...

Fjelltur 220418!

Idag dro vi p Vikstra. Jeg har jo ikke gtt noe srlig p fjelltur eller gjort noen form for ordentlig cardio p sikkert et halvr, s jeg viste jo det ville bli tungt, men hadde ikke forventa at...

Mneskinnstur!

Idag ble en relativt rolig dag. Vi gikk drivapromenaden i tolvtiden, som da er en kort og flat tur, mest bare for f lufte hunden. Deretter dro sambo p trening og jeg ble igjen hjemme og kjrte ...

Bildedryss fra fjelltur!

Idag la vi en 'fool-proof' plan for at jeg skal f nok svn i natt - med tanke p at jeg har snudd dgnet mye etter mange fridager. Det er bare n ting som fungerer, og det er slite ut meg selv m...

Rnerunde i vakker natur!

I dag nr alarmen ringte tenkte jeg "Bare fem minutter til", s kom jeg p at jeg skulle gjr en andre forsk p 18.1 og spratt opp fra sengen! Jeg har fullfrt kta, men jeg venter enda p at vide...

Fjelltur: Fahle - Innerdalen

P lrdag var vi p en skikkelig stortur hvor vi gikk fra Fale og over til Innerdalen. Inkludert pauser brukte vi ni timer p turen, men det skal sies vi tok gode pauser ogs, og jeg trur vi brukte...

Fjelltur - Haremsdalen!

Var s sinnssykt nydelig vr i dag, s jeg og silje tok turen opp i Haremsdalen! Det var en bratt og ganske tung tur (Som jeg burde vert klar over med tanke p at jeg har gtt den utallige ganger)...

Vikstra 010517!

For feire 1. Mai og rets frste vrdag dro vi naturligvis p fjelltur! Fire folk, fem hunder! Hvis noen lurer eller jeg ikke har nevnt det fr s har da alts faren og stemoren til Andreas...

To fjellturer!

Jeg skulle egentlig ta hver enkelt "hendelse" i korrekt rekkeflge fra frst til sist (Fra Maratonet frem til n), men snn som bilder fra bursdagen min, gaver og innkjp trenger jeg jo ikke stress...

Deilig dag!

Dagen startet med en helt nydelig frokost! En blanding av vaniljekesam, ca 2dl, en hndfull havregryn, et eple, en banan og litt fryste, knuste bringebr! Klokka 10 hadde jeg morgentimen, som h...

Dagens trim!

Klokka 11 dag dro jeg til kiropraktoren for prve lse opp i hva enn det som foregr i skuldra mi for tiden. I tillegg fikk jeg tatt korsrygg/hofter og det fles veldig bra s langt! Siden jeg...

To dager i bakken!

Vi har hatt to fantastiske dager i bakken og jeg kjenner at det har vert god trening selv om det ikke kjennes der og da! Dag 1. Meg og Kristian. Holdt oss i stolheisen og kjørte mest i pudderl...

Fjelltur 050217

Beina mine var i overraskende grei stand da jeg voknet idag s jeg bestemte meg for slenge meg p fjelltur! Turen er p en mte tre-delt, frst nr man Brsetstra (p bildet) som ligger p 45...

Fjelltur!

De to siste dagene har vert utrolig deilige da jeg har fått vert på hele tre fjellturer! Utrolig deilig å komme seg ut igjen og gå tur. Første turen gikk til Viksætra....

Fjelltur - Ekkertind!

Som jeg skrev i forrige innlegg var jeg svrt lite klar for fjelltur. Jeg frys og hutret og skuldra hadde lst seg s jeg vurderte kraftig droppe turen for et kvarter hos min kjre kiropraktor -...

The day I freeze.

Da jeg vokna idag var frste reaksjon dukke under dyna. Der under er det ho varmt og godt, mens p soverommet hvor vinduet aldri er lukket var det bitende kaldt. Jeg l en stund under dyna og fu...

Tur til Brsetkjrringa!

Dagens tur gikk til Børsetkjærringa! Helt nydelig tur sett bort ifra de 1000 fluene som svermet rundt oss. Turen ligger på 1009 meter over havet. Jeg er så heldig som har en kj...

Norska!

Det er jo faktisk allerede gtt ei uke etter jeg var p denne turen, men jeg glemte bloggen helt denne helga - s her kommer bildene fra turen! Det var egentlig en liten tur. P Stikk ut p...

To turer!

Idag ble det to turer p meg til tross for at ingen av de var planlagt! Frst Gjrahaugen! Det tok ca 45min opp og vi brukte helt sikkert like lang tid p toppen for ta bilder! Deretter gikk...

Fjelltur - Flnebba!

Det ble som planlagt tur til Flnebba idag, og for en hrlig tur! Vret var nydelig,  lufta var varm og for det meste relativt vindstille! Det deiligste var jo at det faktisk ikke var noe vin...

Two days two hikes.

I gr var vi p Litjvassheia p Halsa hvor Andreas sine foreldre har hytte. Nydelig tur hvor vi fikk masse sol og jeg fikk "badet" og tatt mange fine bilder! Idag var jeg, Andreas, Frank o...

Fjelltur- salsnebba!

Hadde en helt nydelig tur idag p Salsnebba, og det var helt magisk. Den urrte naturen, trrne, utsikten, ja til og med steinhellene var fine! Det kan ikke beskrives - bare bli sett; s her er n...

To turer!

Her i Sunndal er det på ingen måte mangel på trimturer, stikk-ut turer og fjellturer. De kan ta alt fra 20minutter totalt, til 6 timer en vei. Alt avhengig av hvor fjellvant man er! ...

Flaggnuten!

Flaggnuten er en semi-drøy tur her på Sunndal. Selv om det å komme seg på toppen tar mindre enn 1t hvis man er i relativt grei fjellform så har man 2.5 hinder å komme ...

Litl-kalken

I går var jeg, kjæresten, Vigdis, svigermor og svigersøster på en veldig lang fjelltur kalt "litl-kalken". Den er manges mål iløpet av sommeren, og e...

Vettafjellet!

Idag dro jeg, Andreas, Bodil og Marianne p tur. Da vi var kommet omtrentlig 1/4 av turen fikk jeg melding om at Frank ogs var p tur opp, og han ndde oss igjen like fr toppen! Helt fantastisk t...

Tur til verakselshaugen!

Idag dro jeg, Marianne, Andreas, Frank og Odd Egil p tur opp til verakselshaugen. Dette er en av mine favoritt-turer fordi den er semi-kort, alts at den ikke tar s sinnsykt mye tid og energi, o...

Ut p tur, bare litt sur!

Idag gikk jeg og Frank en litt lengre tur sammen! Turen tok 1 time opp, og vi endte opp i Jokerdalen!Vi gikk og pratet, tyset og tok masse bilder (Eller, han tok bilder mens jeg poserte). Det var ...

Ut på tur aldri sur!

De to siste dagene har jeg vert på 2-3 turer! I går var jeg og Andreas på knutsliøya, vi prøvde en ny tur der hvor vi gikk I rundt, istedenfor samme løype tilbake! Sy...

Dagens lille tur!

Siden både jeg og Andreas har vert syke har Neo blitt nedprioritert og begynte å bli veldig rastløs. Derfor bet vi i oss sår hals og tette bihuler og dro oss opp på Øv...

Dagens lille fjelltur!

Jeg er så rastløs om dagen at jeg var pent nødt til å ta meg en liten fjelltur! Turen gikk opp til Halsen (en tur jeg tidligere har jogget) sammen med Frank, Marianne, den neste...

Flånebba!

Jeg innså nettop at jeg ikke har skrevet noe innlegg om turen jeg var på sist torsdag! Flånebba, den fineste turen jeg kjenner til! Fjellet ligger i overkant av 1100 moh, og er en fa...

verakselshaugen del2!

I gr gikk turen opp til verakselshaugen igjen! Denne gangen var jeg dessverre alene, men det gikk overraskende greit likevel. Jeg trodde virkelig ikke jeg skulle ha kjangs til jogge hele veien ...

Sunndalsmarsjen!

"Sunndalsmarsjen gr gjennom vill og vakker sunndalsnatur med start fra Vangshaugen Turisthytte, gjennom Grdalen og ned til endestasjonen p Gra. Marsjen er 25 km lang og tar 6-7 timer i fint tur...

3K og Fjelltur!

Rett etter jobb idag dro jeg og leverte bilen min, da stereoanlegget hadde begynt å fuske. Der ble jeg hentet av Frank og Marianne og kjørte til Sande 2 (fotball/løpebanen). Der m...

verakselshaugen!

Idag gikk turen opp tilverakselshaugen! Er vel omtrent 350 moh. p toppen, og vi skulle jogge hele veien! Det gikk traktorvei i sikksakk mesteparten av veien, og avsluttes med sti (der jogget ikke...