Fjelltur

Fjelltur: Fahle - Innerdalen

På lørdag var vi på en skikkelig stortur hvor vi gikk fra Fale og over til Innerdalen. Inkludert pauser brukte vi ni timer på turen, men det skal sies vi tok gode pauser også, og jeg trur vi brukte...

Fjelltur - Haremsdalen!

Var så sinnssykt nydelig vær i dag, så jeg og silje tok turen opp i Haremsdalen! Det var en bratt og ganske tung tur (Som jeg burde vert klar over med tanke på at jeg har gått den utallige ganger)...

Viksætra 010517!

For å feire 1. Mai og årets første vårdag dro vi naturligvis på fjelltur! Fire folk, fem hunder! Hvis noen lurer eller jeg ikke har nevnt det før så har da altså faren og stemoren til Andreas...

To fjellturer!

Jeg skulle egentlig ta hver enkelt "hendelse" i korrekt rekkefølge fra først til sist (Fra Maratonet frem til nå), men sånn som bilder fra bursdagen min, gaver og innkjøp trenger jeg jo ikke stress...

Deilig dag!

Dagen startet med en helt nydelig frokost! En blanding av vaniljekesam, ca 2dl, en håndfull havregryn, et eple, en banan og litt fryste, knuste bringebær! Klokka 10 hadde jeg morgentimen, som h...

Dagens trim!

Klokka 11 dag dro jeg til kiropraktoren for å prøve å løse opp i hva enn det som foregår i skuldra mi for tiden. I tillegg fikk jeg tatt korsrygg/hofter og det føles veldig bra så langt! Siden jeg...

To dager i bakken!

Vi har hatt to fantastiske dager i bakken og jeg kjenner at det har vert god trening selv om det ikke kjennes der og da! Dag 1. Meg og Kristian. Holdt oss i stolheisen og kjørte mest i pudderl...

Fjelltur 050217

Beina mine var i overraskende grei stand da jeg voknet idag så jeg bestemte meg for å slenge meg på fjelltur! Turen er på en måte tre-delt, først når man Børsetsætra (på bildet) som ligger på 45...

Fjelltur!

De to siste dagene har vert utrolig deilige da jeg har fått vert på hele tre fjellturer! Utrolig deilig å komme seg ut igjen og gå tur. Første turen gikk til Viksætra....

Fjelltur - Ekkertind!

Som jeg skrev i forrige innlegg var jeg svært lite klar for fjelltur. Jeg frøys og hutret og skuldra hadde låst seg så jeg vurderte kraftig å droppe turen for et kvarter hos min kjære kiropraktor -...

The day I freeze.

Da jeg vokna idag var første reaksjon å dukke under dyna. Der under er det ho varmt og godt, mens på soverommet hvor vinduet aldri er lukket var det bitende kaldt. Jeg lå en stund under dyna og fu...

Tur til Børsetkjærringa!

Dagens tur gikk til Børsetkjærringa! Helt nydelig tur sett bort ifra de 1000 fluene som svermet rundt oss. Turen ligger på 1009 meter over havet. Jeg er så heldig som har en kj...

Norska!

Det er jo faktisk allerede gått ei uke etter jeg var på denne turen, men jeg glemte bloggen helt denne helga - så her kommer bildene fra turen! Det var egentlig en liten tur. På Stikk ut p...

To turer!

Idag ble det to turer på meg til tross for at ingen av de var planlagt! Først Gjørahaugen! Det tok ca 45min opp og vi brukte helt sikkert like lang tid på toppen for å ta bilder! Deretter gikk...

Fjelltur - Flånebba!

Det ble som planlagt tur til Flånebba idag, og for en hærlig tur! Været var nydelig,  lufta var varm og for det meste relativt vindstille! Det deiligste var jo at det faktisk ikke var noe vin...

Two days two hikes.

I går var vi på Litjvassheia på Halsa hvor Andreas sine foreldre har hytte. Nydelig tur hvor vi fikk masse sol og jeg fikk "badet" og tatt mange fine bilder! Idag var jeg, Andreas, Frank o...

Fjelltur- salsnebba!

Hadde en helt nydelig tur idag på Salsnebba, og det var helt magisk. Den urørte naturen, trærne, utsikten, ja til og med steinhellene var fine! Det kan ikke beskrives - bare bli sett; så her er n...

To turer!

Her i Sunndal er det på ingen måte mangel på trimturer, stikk-ut turer og fjellturer. De kan ta alt fra 20minutter totalt, til 6 timer en vei. Alt avhengig av hvor fjellvant man er! ...

Flaggnuten!

Flaggnuten er en semi-drøy tur her på Sunndal. Selv om det å komme seg på toppen tar mindre enn 1t hvis man er i relativt grei fjellform så har man 2.5 hinder å komme ...

Litl-kalken

I går var jeg, kjæresten, Vigdis, svigermor og svigersøster på en veldig lang fjelltur kalt "litl-kalken". Den er manges mål iløpet av sommeren, og e...

Vettafjellet!

Idag dro jeg, Andreas, Bodil og Marianne på tur. Da vi var kommet omtrentlig 1/4 av turen fikk jeg melding om at Frank også var på tur opp, og han nådde oss igjen like før toppen! Helt fantastisk t...

Tur til Øverakselshaugen!

Idag dro jeg, Marianne, Andreas, Frank og Odd Egil på tur opp til Øverakselshaugen. Dette er en av mine favoritt-turer fordi den er semi-kort, altså at den ikke tar så sinnsykt mye tid og energi, o...

Ut på tur, bare litt sur!

Idag gikk jeg og Frank en litt lengre tur sammen! Turen tok 1 time opp, og vi endte opp i Jokerdalen!Vi gikk og pratet, tøyset og tok masse bilder (Eller, han tok bilder mens jeg poserte). Det var ...

Ut på tur aldri sur!

De to siste dagene har jeg vert på 2-3 turer! I går var jeg og Andreas på knutsliøya, vi prøvde en ny tur der hvor vi gikk I rundt, istedenfor samme løype tilbake! Sy...

Dagens lille tur!

Siden både jeg og Andreas har vert syke har Neo blitt nedprioritert og begynte å bli veldig rastløs. Derfor bet vi i oss sår hals og tette bihuler og dro oss opp på Øv...

Dagens lille fjelltur!

Jeg er så rastløs om dagen at jeg var pent nødt til å ta meg en liten fjelltur! Turen gikk opp til Halsen (en tur jeg tidligere har jogget) sammen med Frank, Marianne, den neste...

Flånebba!

Jeg innså nettop at jeg ikke har skrevet noe innlegg om turen jeg var på sist torsdag! Flånebba, den fineste turen jeg kjenner til! Fjellet ligger i overkant av 1100 moh, og er en fa...

Øverakselshaugen del2!

I går gikk turen opp til Øverakselshaugen igjen! Denne gangen var jeg dessverre alene, men det gikk overraskende greit likevel. Jeg trodde virkelig ikke jeg skulle ha kjangs til å jogge hele veien ...

Sunndalsmarsjen!

"Sunndalsmarsjen går gjennom vill og vakker sunndalsnatur med start fra Vangshaugen Turisthytte, gjennom Grødalen og ned til endestasjonen på Grøa. Marsjen er 25 km lang og tar 6-7 timer i fint tur...

3K og Fjelltur!

Rett etter jobb idag dro jeg og leverte bilen min, da stereoanlegget hadde begynt å fuske. Der ble jeg hentet av Frank og Marianne og kjørte til Sande 2 (fotball/løpebanen). Der m...

Øverakselshaugen!

Idag gikk turen opp tilØverakselshaugen! Er vel omtrent 350 moh. på toppen, og vi skulle jogge hele veien! Det gikk traktorvei i sikksakk mesteparten av veien, og avsluttes med sti (der jogget ikke...