Typisk meg.

Det er ikke uten grunn at jeg til slutt måtte lage en egen kategori på bloggen som heter “skader og sjukdom”, for surprise, jeg er skadet igjen.

På mandag var jeg jo på jobb som normalt, og hadde et særdeles unikt uhell. Jeg skulle dytte på plass et deksel (enkelt forklart ei stor stålplate) da det reiv i albuen. Det var ikke veldig tungt eller en dum vinkel, bare veldig typisk meg. Jeg tok heldigvis til fornuften og dro til bedriftshelsetjenesten som sendte meg rett til legen. Han kom frem til at jeg hadde ei sene/leddbånd i albuen som var delvis avrevet. Jeg måtte jo egentlig bare se på det positive; den var ikke helt avrevet. 

Nå må jeg da bruke armen minimalt de neste ti dagene, minimum. Jeg har laget putefort i sofaen for å avlaste når jeg ser på TV, bruker støttebandasje hele tiden utenom når jeg sover, og har fått oppgaver på jobb med pc, så jeg styrer egentlig bare datamusa med høyre armen.

Det er håpløst å bruke mobilen noe særlig siden alt jeg gjør må gjøres med venstre hånd, noe som jeg ikke er vant med. Hele greia ender sikkert med at skulderbetennelsen kommer tilbake siden jeg må bruke venstre arm til absolutt alt. 

Alternativt kan jeg bli bedre til å bruke venstre hånd til vanlig. Kanskje styrken jevnes ut litt mer, og skuldra blir bedre av å brukes mer, men jeg tviler sterkt. Så heldig er jeg jo ikke.

Men jeg gidder ikke ha en pity-party, livet byr på mye rart og en av de tingene er jo skader og vondter. Jeg skal fortsette å trene de tingene som jeg kan uten at det går utover armen, som beinøvelser uten vekt og tur. 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg