Milkyway

På mandag jobba jeg overtid, og etter jeg kom hjem var det blitt helt mørkt ute. Det var en ting jeg ikke viste/ikke husket at jeg savnet fra vinteren; Mørket.

Det er jo egentlig ikke så hyggelig at det er mørkt ute allerede I 8tiden om kvelden, men det er så utrolig vakkert når man får sett stjernene, og det får man jo omtrent ikke til hele sommeren.

Jeg har jo egentlig Ganske nylig begynt å lære meg triks med kameraet, og på mandag fikk jeg for første gang tatt bilde av melkeveien!

Jeg er faktisk utrolig fornøyd med dette bildet, det er ikke enkelt å få riktig fokus på bilder som det her da autofokusen ikke finner noe å fokusere på og du egentlig ikke ser en dritt gjennom viewfinderen, men jeg klarte det (At long last!).

En ting som bekymrer meg litt er de to stripene på himmelen der, for jeg tror ikke det er stjerneskudd. Har sett de same stripene på andre bilder som jeg har tatt med denne linsa og jeg frykter det er to mikroskopiske riper, selv om jeg ikke skjønner hvordan det kunne skjedd.

Jeg får satse på at det faktisk er helt tilfeldig at disse stripene fortsetter å dukke opp i bildene mine, og at en liten linse og sensorvask kan hjelpe! Gleder meg skikkelig til å få ta flere stjernebilder etterhvert, og kanskje jeg får møte på Aurora Borealis iløpet av vinteren også!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg