Stikk-ut maraton del 3!

I går var jeg og samboer på vårt tredje stikk-ut maraton!

Tidligere har vi tatt én dag med fire turer i Kristiansund og en annen dag med tre i Eidsvåg.

I går gikk turen helt til Eikesdal og vi fikk tatt fire turer på turen hjemover!

Tur én gikk til “slette”. 5km på mer eller mindre flatmark!

Tur to gikk til Gaupåsen! Det var en noe heftigere tur enn jeg var klar over, men jeg var bestemt på å få med flest mulig turer, uansett hvor tungt det ble.

Tur tre var ment til å være den siste og gikk til Rødalsetra. Det var en litt roligere tur igjen, men jeg begynte å bli veldig sliten, så tungt var det uansett.

Siste tur gikk til Nordmøraskaret! Helt fantastisk nydelig tur, men nå var jeg så fullstendig tom og ødelagt i kroppen at jeg var være på å sovne stående midt i ene bakken. Jeg fikk likevel ny energi på toppen fordi det var så utrolig vakkert der!

Det som var litt gøy var egentlig noe jeg innså da vi skulle ned til fossen å drikke vann på siste turen; jeg kastet av meg jakka med mobil, GoPro og kamera før jeg gikk ned, og jeg følte meg plutselig så utrolig lett på tå! Jeg hadde ikke tenkt på det, men bare de klike “tech” greiene mine veier jo faktisk mellom 2-3kg, og dette bærer jeg med meg hver eneste tur! Ofte har jeg med meg ekstralinse og vannflaske, mat osv, så det er jo faktisk ikke rart at det er tyngre å gå på tur nå enn før når jeg bare hadde med mobilen og var 10kg lettere!

Jeg er jo ikke i dårligere form enn før, men jeg er tyngre og har med meg mye mer stæsj. Det var egentlig godt å kjenne på det, at jeg bærer så mye ekstra vekt i forhold til før både kroppslig og det jeg har med meg.

Gir meg ekstra motivasjon til å komme meg ned i vekt slik at jeg ikke blir så veldig hindret av alt jeg bærer med meg. Jeg er litt bekymret for vinteren. Da skal vi ha svære planker på beina, tunge sko, mye klær og fulle ryggsekker, så jeg tror definitivt det er noe både jeg og Andreas må trene oss litt opp imot før vinteren kommer. Men jeg har troa på at det kommer til å gå!

Idag blir det hvile, tøying og introduksjon til den nye snapchatten vår “treninglivsstil”, så legg oss gjerne til!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg