Oppskrift på chiagrøt/pudding!

Som jeg nevnte i vloggen fra i går så har jeg kutta ut lavkarbo helt og skal fokusere bare på mat som er betennelsesdempende. En av de matvarende jeg leste om var chiafrø, og det eneste jeg finner at man kan lage av chia er pudding/grøt, så da lagde jeg det til frokost!

Husk at dette skal stå minimum 6 timer i kjøleskap så det må lages dagen i forvegen.

OPPSKRIFT
1.5dl lettmelk
3spiseskjeer chiafrø
1/2 spiseskje sirup (Lønnesirup eller en annen type sirup med søt smak)

Bland alt sammen og sett i kjøleskapet i 6+ timer. Enkelt, sant!
Faktum er at det ser ut som froske-egg, så det er jo ekkelt, men hvis man holder igjen øynene og ignorerer den ekle konsistensen så er det ikke så ille.

Så kan man jo også dekke over med blåbær for å skjule hvor ekkelt det ser ut.

Men så har du de frøene som prøver å stikke av iløpet av natta og da ser ut som, tja, lus? 

Alt i alt, når man uansett er så trøtt at man egentlig ikke får med seg hva man putter i munnen er det helt greit, men jeg tror jeg skal prøve å finne en annen metode å få i meg chia på. Kom gjerne med kommentarer hvis dere har andre oppskrifter på chia-et-eller-annet! 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg