Keto dag for dag – to uker!

Hvis man går fra et typisk dårlig kosthold med raske carbs, mye sukker og fett over til et sunt balansert kosthold kan det ta ukesvis, kanskje månedsvis før man egentlig føler at kroppen endrer seg. En ting jeg kan si om LCHF/Keto diett er at man føler en forandring, dag for dag. 

Jeg kommer til å legge inn hvordan jeg føler meg dag for dag på Keto, for å se hvordan ting utvikler seg fortløpende denne første tiden!

Dag 1 (20/3)
Bra energinivå, sulthetsfølelsen og snackbehovet ikke tilstede.

Dag 2
Rundt lunch ble jeg akutt sliten (Mulig tegn på at carblagrene er tømt). Kraftig munntørrhet, tørst, svetter voldsomt mye mer enn normalt (Kroppen kvitter seg med vann). Desorientert og generelt fjern.

Dag 3
Slapp/trøtt, ukonsentrert, hodepine føles generelt som abstinensplager (Keto flu?) Svakt søtsug, føler meg mer “lean” og ikke så oppblåst som jeg vanligvis er.

Dag 4
Kraftigere søtsug enn de tre første dagene, supplerer med cola zero. Ikke så slapp og fjern som de to foregående dagene, litt høyere energinivå. Hodepinen er borte. Har følt litt på en jern/blodaktig smak i munnen (på vei inn i ketose? Ketoånde er et kjent fenomen). Mer sulthetsfølelse på kveld (sukkerabstinenser?). Kveldstrøtt. Klar for sengen. 

Dag 5
Mindre slapp men mangler styrke og kondis i trening. Tar et glass vin som antagligvis hindrer fremgang de neste dagene. 

Dag 6
Ytterligere en kilo ned på vekta, selv etter alt for mye vin. Irritabel. Mangler alt som heter styrke.

Dag 7
Første dag jeg har følt meg sulten, spiser en del mindre enn i starten av dietten. Føltes sterkere idag men fremdeles ikke helt på topp

Dag 8
Begynner å bli litt smålig fysen etter carbs (Frukt, godteri, brus o.l). Mye mindre irritabel enn dag 6.

Dag 9
Spiste 200g kjøttdeig og 60gram ost klokka 06:00, begynner å bli sulten først nå klokka 14. Veldig tydelig at maten holder lenge! Blir ikke sint av ting som ellers ville fått meg til å gå opp i fistel så tror kroppen er i en veldig stabil tilstand! 

Dag 10 og 11, ingen endring.

Dag 12
Første dag jeg har blitt sur, men sikkert på grunn av at jeg var skikkelig sulten, og det er også første gang jeg har opplevd på Keto.

Dag 13
Totalt: -2,8kg på under to uker. Begge gangene hvor jeg plutselig har gått ned litt har vert etter jeg har drukket vin. Merkelig. 

Jeg har jo aldri spist så godt før, har utrolig mange digge måltid gjennom dagen! Dessuten har det så langt vert mye mer effektivt enn vanlig høykarbodiett. Jeg skal lage et innlegg med “en vanlig spisedag” for meg, og kanskje noen tips til dere som har lyst å prøve! 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg