LCHF gryterett!

Idag har jeg spist det laveste antallet carbs så langt (Wow hele tre dager, og jeg får det til å høres ut som tre uker). Dagens middag er også desidert den feiteste og selvfølgelig beste. 

Handleliste og mengde:
Salt & pepper (Dette har da vel de fleste)
400g kjøttdeig
3dl creme fraiche
1,5dl fløte
100-150g brokkoli 
100-150g blomkål
Raspet ost 

Steik kjøttdeigen på medium pluss varme. 
Bland sammen creme fraiche, fløte, salt og pepper i en bolle.

Skjær grønnsakene i biter og legg det i bunnen av ildfastformen, hell så over creme fraiche-blandingen.


Fordel kjøttdeigen jevnt over i formen.

Topp det med ønsket mengde ost. Jeg er tjukk og kjørte derfor på med 250g.

Sett formen i ovnen på 200 grader i 20-30min, alt etter hvor lite eller mye tyggemotstand du ønsker på grønnsakene. 

Sinnsykt digg og helt innafor på lavkarbo! 

Idag testa jeg for første gang på utrolig lenge en kettlebelltime! Jeg gjorde det meste utenom snatch, jeg tror aldri jeg vil stole nok på skuldra mi til å kjøre kettlebell-snatch. Jeg kommer sikkert til å være usannsynlig støl i morgen når 18.5 blir annonsert, men det får bare våge seg! 

Nå er det full avslapning frem til leggetid, jeg ønsker egentlig bare at dagene skal gå kjapt til jeg kommer meg ut av “keto-flu”, for jeg har absolutt ikke følt meg i form siste 1,5 dagene. 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg