18.3 – Den verste økta så langt.

Idag hadde jeg time hos rehabspesialisten i Kristiansund. Siden verken massasje eller kiropraktor har gitt noen resultater bestemte jeg meg for å prøve utenfor kommunegrensen, og han som driver stedet har fått utrolig mye skryt (Som jeg fant ut var vel fortjent etter behandlingen – men mer om det senere). Siden vi uansett skulle til “Byen oss” ville vi dra innom Crossfit KSU for å kjøre 18.3 som ble annonsert nå i natt. 

Da jeg så annonseringen til 18.3 idag tidlig ble jeg dritsur, egentlig. “This shit, I just cant’t do”, selv scaled er økta langt ovenfor mitt nivå, men igjen viste jeg det kom til å komme ei sånn økt, som var hele grunnen til at jeg valgte å gå skalert hele veien i open. 

Two rounds for time, 14min time cap (Skalert øvelse/vekt i parantes)
100 Double unders (Single unders)
20 Overhead squat 36kg (15kg)
100 Double unders (Single unders)
12 Ring Muscle up (12 pull-up)
100 Double unders (Single unders)
20 Dumbell-snatch 15kg (10kg)
100 Double unders (Single unders)
12 muscle-up (Pull-up)

Jeg får jo ikke til èn pull up, uansett hvor hardt jeg tar i eller hvor mye jeg jokker med beina for å få hodet over stanga. Jeg har jo trent fokusert mot pull-up siden jul med strikk, men det går ikke så veldig fort med en kroppsvekt på nærmere hundre enn femti kilo.

Jeg fullførte de 220 repsa jeg viste jeg fikk til (Frem til andre runde DU’s) på 3minutter og 39 sekunder. Jeg viste jeg ikke kom meg lengre enn det uansett, men jeg tenkte at jeg like gjerne kunne bruke de ti minuttene jeg hadde igjen av tiden på å jobbe med Kipping Pull-ups. Jeg var nære, så sykt nære. Jeg gjør vist noe rart, for man skal poppe hofta samtidig som man trekker i stanga, men jeg bøyde knær og bare styra. Jo mer tips jeg fikk til hvordan det skulle gjøres, jo lengre unna stanga kom jeg.

30 sekunder ” sier dommeren, jaja, et siste forsøk da. Glemte alt jeg hadde blitt fortalt og gjorde bare det som føltes naturlig, og tror dere ikke jeg fikk haka over stanga!? Herregud for en glede! Jeg er så sur over at jeg ikke fikk noen til å filme, men igjen så hadde jeg aldri trodd jeg faktisk skulle klare det heller. Jeg har uansett bevis på det i form av manglende hud i håndflata!

Jeg fikk ikke engang med meg at jeg hadde bygd opp ei ‘superblemme’ på alle de repetisjonene med nesten-pull-up, så når jeg da bestemte meg for å prøve EN JÆVLA TOE TO BAR revna den. Det er så lenge siden jeg har fått ei skikkelig blemme at jeg ikke engang tenkte på at det kunne skje. 

Så utrolig verdt det, uansett! 

P.S: Det er vondere enn det ser ut som. 

Jeg registrerte resultatet mitt med en gang, for det blir ikke noe retry av denne økta, og hvis det blir det så skal jeg kjøre RX frem til ring muscle-up, bare for å ha gjort den og for å øve på double unders.

Jeg er helt kake etter dagen, og nå skal jeg nyte et glass vin foran TV’n. 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg