Instawhore!

Instawhore er jo et “kallenavn” som er nokså kjent i denne generasjonen. Ifølge urban-dictionary er det damene som poster eksepsjonelt mange lettkledde selfies på instagram som kalles dette, men det blir også brukt generelt på alle veldig aktive instagrammere. 

Selv har jeg blitt kalt dette av flere, og med mer enn 1300 publiseringer kan jeg ikke nekte på det.


Likevel vil jeg ikke ha på meg at det handler om å ha et sykelig behov for oppmerksomhet eller en form for bekreftelse, og det gjelder jo denne bloggen også! På bloggen har jeg et total av 4 faste lesere, og 15 på en god dag – så min aktivitet på sosiale medier har ingenting med at jeg søker en eller annen form for “Internet-fame”.

Jeg har Tumblr, youtube, NOUW. twitter, facebook, wordpress, periscope og snapchat, ja egentlig alt man kan ha av sosiale medier, og de fleste er jeg ikke akkurat veldig aktiv, men jeg liker godt å ha muligheten til å publisere på alle disse plattformene.

Det jeg prøver å få frem her, er at det å være aktiv på sosiale media ikke et “skrik om hjelp”, det er en del av den jeg er. Jeg har alltid elsket å ta bilder, designe, redigere og publisere. Jeg har “vert på nett” siden det var noe nett å snakke om. Jeg husker jeg som elleveåring hadde noe kalt “Piczo”, og på den tiden var det jo “The shit”, bare synd det ikke eksisterer lengre, samme med nettby.

Grunnen til at jeg har denne “avhengigheten” av å være så synlig på nett er delt i to. Grunn nummer en er at hvis jeg ikke finner et spor av noen på nett så eksisterer de ikke og jeg mister all interesse. Grunn to er nostalgi. 

For noen dager siden fant jeg igjen en gammel blogg.
Jeg storkosa meg i timesvis da jeg gikk gjennom bloggen! Fikk skikkelig #TB følelse, lo, gråt litt, og husket at jeg faktisk var en skikkelig shitkid.

//2011
– Første og siste danseoppvisning.

Ja forresten, jeg pleide å gå på dans! Det er faktisk noe jeg hadde glemt frem til jeg leste opp igjen bloggen. Det er så utrolig gøy å finne igjen slike ting som det her, og litt (veldig) flaut. Det er så utrolig gøy å finne igjen gamle bilder og innlegg! Jeg digger å snoke i min egen fortid for å se hvor langt jeg har kommet.

Noen strikker, andre tegner og jeg gjør begge de to og sosiale medierer! Ick, noen burde finne opp et ordentlig verb for å være aktiv på sosiale media..  

4 kommentarer
    1. Jeg er så enig! Har fått kommentarer på at jeg er for aktiv på snap og instagram, men prøver å ikke la det påvirke meg. Samtidig gjør det jo litt det, og det irriterer meg faktisk! Det er jo gøy å vise frem fine bilder man har tatt eller komme i kontakt med folk med samme interesser. Skjønner ikke helt hvorfor det er noen som føler så veldig for å gi tilbakemelding om at det viser et oppmerksomhetsbehov. Er helt enig med deg om at det er en interesse og hobby, forstå verdien av det den som kan 😀

    2. Siv: Godt å høre det ikke er bare meg 😀 Folk trenger jo ikke legge seg borti hvor aktive eller uaktive man er på nett. Nettvett er selvfølgelig en fin ting, men så lenge man ikke støter noen eller ødelegger for seg selv med det man publiserer burde ingen andre bry seg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg