Snøfall!

I natt begynte det å snø igjen. Selv er jeg glad i snø, for det kommer jo så mye fint ut av den

Hunden min elsker snøen, og det er få ting som er så morsomt som å se han leke seg i snøen. Man ser han stråler av lykke når han får rullet seg for første gang i sesongen, eller når våren kommer og vi går på fjellet og han finner en snøflekk som enda ikke har smeltet helt.


Jeg elsker også at snøen dekker over alt det som er brunt og grått, for det er så og si de eneste fargene på Sunndal om vinteren.

Brune trær, brunt gress, grå bygninger og grå veier. Med et tynt lag med snø ser alt så mye lysere, renere og finere ut. Dessverre så har det seg også slik at når det snør på gresset, trærne og bygningene – så snør det også på parkeringsplassene våre.

Når det da snør på parkeringsplassene så mister folk hodet, for hvordan i hellvete skal man klare å parkere hvis man ikke kan se disse firkantene som er malt i asfalten!? Det blir jo faenmeg kaos!

Ikke faen om man kan stille seg inntil midtrabattene for å faktisk ha et utgangspunkt til normal parkering, og det er jo IHVERTFALL ikke mulig å parkere paralellt i forhold til de andre bilene som allerede står parkert riktig! Skulle man likevel driste seg til å parkere ‘inntil’ en annen bil (Gjerne fordi man ikke orker å gå 10 meter ekstra for å komme på butikken) så må man ihvertfall sørge for at man parkerer så langt unna bilen at det  NESTEN  er plass til enda en bil mellom din egen bil og den du parkerer “Ved siden av”. Helst skal man også stå så skrått at man opptar et minimum av to normale parkeringsplasser! (Men altså, hvordan skal man vite at man parkerer skjevt når man ikke ser linjene, duh.)

Det er greit nok å kanskje overvurdere hvor god plass man trenger for å komme seg inn og ut av bilen, men bare idag har jeg sett noen av de mest fantastisk imponerende idiotiske parkeringer, som man faktisk ikke kan skylde på snøen for engang! Folk parkerer på gangfelt, HC-parkeringer og gjennomkjøringer, det virker faktisk som om de gjør det i trass fordi de kan skylde sin egen inkompetanse på været.

Det er jo faktisk et lite under at enkelte folk klarer å komme seg velberget til og fra toalettet i eget hjem uten å ha retningspiler på gulvet., når noe så simpelt (Og vanlig i Norge) som et lite snøfall fører til fullstendig kaos i trafikken.

Jeg er faktisk kraftig bekymret for fremtiden til Norske trafikkanter, for nå som bilene blir smartere hvert år – med ryggekamera, nødbrems og parkeringshjelp, så blir folkene bak rattet latere og mindre interessert i å faktisk lære seg å kjøre og parkere selv.

Det som faktisk er det verste med det hele er at jeg idag jobber ettermiddagsskift, som vil si at når jeg kommer på jobb så er alle parkeringsplasser opptatt av de på dagtid og formiddagsskift. Jeg måtte da parkere på den eneste ledige plassen på hele parkeringsplassen, så når alle har dratt hjem står min bil der og lyser opp, helt alene, og garantert skjevparkert takket være de to bilene jeg måtte parkere mellom. Som et resultat ser alle som kommer og går herfra hele resten av dagen til å se min bil og tenke “Djises, for en dårlig parkering”, og de har helt sikkert rett.

Så dette går ut til alle de som “gir faen” i å parkere korrekt; Dere ødelegger for alle andre også

Se på den stakkars lonerbilen min som bare 8 timer tidligere var omringet av dårlige parkeringer..

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg