Meal-prep Gunnhild style!

Noen meal-prepper ved å lage måltider for ei hel uke som de hiver i kjøleskapet. Det her får ikke jeg til! Maten blir slapp og soggy, eller tørr og ekkel. Jeg veit at mange andre ikke sliter med det her, men jeg får veldig store problem om maten har feil konsistens eller smak i forhold til forventningene mine og da funker ikke standard meal-prep!

Derfor skal jeg prøve noe for å spare meg tid om morgenen siden jeg må mekke all maten før jeg drar på jobb 05:20.

Jeg digger jo frokosten min med havregryn, bringebær og vaniljekesam. Siden jeg bruker fryste bringebær da det er 1/10 av prisen på ferske må jeg ha de i microen 1-2min. Ved å sette fram denne så de tiner naturlig over natten sparer jeg de minuttene!

Jeg har også med meg eggerøre eller omelett på jobb som "secondbreakfast" eller mellommåltid, så jeg har satt frem alt jeg trenger for å lage de (utenom krydderet, som jeg kom på akkurat nå). Jeg bruker sikkert 10minutter i halvsøvne om mårran bare for å finne stekespaden, så den her kommer helt klart til å gjøre morgenen enklere!

Siste del var lunchen som jeg faktisk preppa helt ferdig! Det var igjen 3 kyllingfileter og da mekka jeg og samboer alle tre og la den ene som vi ikke spiste i en mateske sammen med grønnsaker.

Dette blir jo en skikkelig "ildprøve" for meg da jeg har problem med å spise kylling i utgangspunktet, men jeg tror og håper kyllingen holder seg bedre i matboksen enn 12 timer gammel omelett eller havregryn!

Håper virkelig det funker greit, for da har jeg en løsning på et stadig problem hvor jeg kjøper meg taco i kantina på jobb… det skjedde senest idag. Haha!

Nå må jeg virkelig komme meg av spikermatten og få litt søvn! God natt!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg