Dag 1 på “diett”!

La meg bare si med en gang at jeg kaller det en “diett” (Med hermetegn) fordi det ikke direkte er en diett. Jeg skal ikke følge ei kostholdsplan eller veie maten min, jeg skal bare bruke det jeg kan om kosthold for å få vekk noen av de kiloene jeg har lagt på meg siden Egypt, og selvfølgelig å gi kroppen min det den trenger. Nøkkelordet her er næring da det viktigste for meg er å kjenne at kroppen fungerer igjen (Noe den ikke har gjort den siste måneden)

Jeg preppa litt i gårkveld slik at det skulle være enklere å starte opp de gode vanene med en gang. Sånn som “Morgen Cocktailen” min!

Jeg brukte juiceren til å, vel obviousely lage juice av 3 sitroner. Jeg drikker en juice av 1/2 sitron, ei spiseskje eplecider eddikk og vann hver morgen. Jeg harikke husket det nå i jula og jeg merker det veldig godt på kroppen at jeg er mer oppblåst enn hva jeg er når jeg gjør dette om morgenen. Det skal tross alt kickstarte forbrenningen.

Jeg la til og med opp tabletter for hele uka (Vitaminer, omega, magnesium, krom og spirulina).

Denne esken kjøpte jeg faktisk for mange år siden. Jeg var lei av å ha med mange esker med piller hver gang jeg skulle dra et sted (Må minne om at jeg jogget hver eneste dag, så å vokne om natten med krampe var garantert om jeg glemte magnesium et par dager). Nå prøver jeg å fylle den opp en gang i uka slik at det er enkelt for meg å ta vitaminene hver morgen (vil nevne at jeg egentlig ikke veit om alt funker, men synes immunforsvaret er blitt mye bedre av spirulina og jeg røyter ikke så brutalt når jeg bruker B-vitaminer).

En annen liten “Prep” jeg gjorde i dag var å gjøre klar søtpoteten. Som jeg skrev i juleinnlegget fikk jeg en beholder med lokk som hadde mange ulike “Kuttskiver”, så da fikk jeg testa den!

Funka som en ostehøvel bare at det ble “Sticks” istedenfor skiver! De ble jo litt i det tynneste laget, men de ble mye raskere ferdig i stekeovnen på den størrelsen her, så jeg synes det er genialt!

Etter jeg hadde lagt opp det jeg trodde var tilstrekkelig med chips på stekefatet hadde jeg vann i beholderen og satte resten i kjøleskapet slik at det er klart til i morgen!


Jeg tror jeg sjeldent har truffet så “Spot on” når det kommer til mengde mat, for jeg spiste alt bortsettfra noe av fettet som var under fisken. Jeg veit det er “sunt fett” men det smaker ikke akkurat veldig godt, så jeg tok vekk på de bitene som hadde mest.

Med denne “søtpotetløsningen” så kommer det til å bli en lek å lage middag, men jeg må finne en lur måte å gjøre klar frokost og lunch dagen i forveien uten at den blir tørr eller “uggen”. Jeg føler at alternativene mine er egg, havregryn eller proteinpannekaker, men tror jeg skal teste å lage en smoothiebowl en dag, for det virker som en god frokost som fint kan stå over natten, men jeg orker ikke tenke mer på det i dag. Nå skal jeg nyte det å kunne legge meg tidlig (med lukka vindu) for en gangs skyld!

Kom gjerne med gode frokostalternativer som fint står seg i kjøleskap over natten!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg