Hudpleiedag!

Jeg har slitt mye med blackheads og whiteheads det siste året. Det er spesielt rundt nese og på kinn. Det er ikke alltid at det ER noe i porene, men likevel er porene ekstremt store i motsetning til andre folk (synes jeg selv i hvert fall). På grunn av dette har jeg testa ut massevis av produkter for å forbedre hudkvaliteten og minske porestørrelsen!

I dag måtte samboer på overtid, så da utnytta jeg sjansen til å teste et par produkt. Jeg begynte med å vaske ansiktet med denne her, den fikk jeg faktisk med mormor i går og jeg brukte den mye i tenåra da jeg sleit litt med kviser og lignende.


Etter jeg hadde vaska og tørket ansiktet gikk jeg over på “Mud mask” fra Dødehavet. Denne kjøpte jeg i Kreta og har prøvd den litt overalt egentlig. Den skal vel trekke mye ‘dritt’ ut fra porene, så da er den jo perfekt for å fjerne blackheads som ikke sitter veldig dypt.


Hadde den sikkert på i 20minutter før jeg “skrapet” av og vasket ansiktet.

I tillegg fikk jeg noe i posten i dag. Jeg leita litt etter koreansk kosmetikk på wish og kom over dette “neserens” settet som kom i posten i dag.


Det var 3 ulike nese-strips hvor alle skulle på i 15min, og jeg synes jeg ser og føler forskjell som bare det!

Den nederste skal jo være et slags pore-krympeserum – dette har jeg jo fra før av og mtp konsistens og lukt tror jeg faktisk de er det samme!


Eneste forskjellen er egentlig at denne “pore corset” trekker inn i huden, den fra “kittet” gjorde ikke det.


Yes, nasty “closeup” av det jeg skjemmes mest av, men SE den forskjellen da! Porene er jo halvparten så store, spesielt på kinnet! Det er jo langt ifra den perfekte huden som jeg ønsker meg, men kanskje hvis jeg gjør et par av disse stegene hver gang jeg har mulighet så kan det bli enda bedre! Jeg får jo en koreansk hudkrem som tydeligvis inneholder snegle (ick) så gleder meg til å se effekten av den også!

Nå må jeg stupe i seng, så ble litt brå avsluttning. Haha.

 

4 kommentarer
    1. Godt med spadag.
      Det eneste jeg vil si er: Pass på at produktene er fra Korea, og ikke Kina.
      De tester på dyr, og en del av produktene inneholder faktisk urin(!)

    2. Anonym: Ja samme her, er jo en Ganske stor gruppe på face som har rewievs på koreansk hudpleie, tenkte jeg skulle forske litt der inne for å finne gode produkter! 🙂

    3. allorami: Ja var det 🙂 Oi ja det må jeg passe på! Søker jo på “Korean skin care” før jeg bestiller men er vel ikke alltid sant selv om det står det er koreansk i annonsene.. Får forske litt etter kjente koreanske merker før jeg bestiller mer!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg