Crossfit Kristiansund!

Der var vi idag, og for ei økt vi fikk oss! Mange tror man må holde på i 2 timer for å få ei god økt, men nei, ikke inkludert oppvarming hadde vi 20min trening, og vi er helt ferdige! Sånn ferdige som i at vi var klare for senga i rundt 18tiden.

Økta var sånn: team på 3, reps/meter fordeles likt på laget.
3000m roing
90 power snatch
3000m roing
Når én ror må én av de andre på laget ta 5 burpees hvert minutt!

Vi fordelte roingen på 500m før bytte og kjørte fritt antall reps på snatch.

Jeg føler snatchen satt som et skudd og at jeg mestra den ganske bra med tanke på at det helt sikkert er et år siden jeg prøvde sist. Jeg strakk ikke ut beina på topp dessverre, som er en viktig del av øvelsen, men jeg var litt for fokusert på å få det til å gå fort egentlig.

Enn så lenge kjennes det ut som skuldra takla det uten problem også, for jeg tror nesten helt sikkert at det er press (med hendene rett over skuldrene) som gir posisjonen skuldra ikke tåler. På en snatch har man utrolig bredt grep som igjen fører til at skuldra får en annen vridning som kanskje er bedre?

Jeg er jo ikke lege eller fysioterapaut, men det er sånn det føles ihvertfall så blir spennende å kjenne hvordan skuldra oppfører seg i morgen! Er skuldra helt bra så skal jeg kutte all type press fra treningen og heller kjøre snatch eller press med snatch grep for å fortsette forskningen!

Det er dessverre sånn at her gir legene en lang faen i om du har smerter som ødelegger hverdagen din så lenge som at de får dra hjem klokka 3. Skal ikke dra alle leger under en kam, men alle de jeg har prøvd å få hjelp fra stapper bare i meg piller og sier jeg skal slutte å trene – og det er absolutt ikke løsningen! Så da må man forske selv, og det har jeg gjort i to år, og kanskje – bare kanskje – har jeg nå funnet en levbar løsning!

Nå skal jeg roe ned pulsen litt (blir rett og slett forbanna bare jeg tenker over hvor lite hjelp jeg har fått fra legene våre) spise snacks og slappe heeelt av!

Jeg har også styrt “aktivejenter” på snapchat idag, legg og til da vel!

God helg!

3 kommentarer
    1. Wow. Full fres i Kristiansund ser jeg😊. Og treningsstopp pluss piller er neppe løsningen for deg. Det hadde ikke jeg heller satsa på. Det er kombi av hvile og rette øvelser som gjør susen. 👍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg