Jeg ønsker å konkurrere!

Til helgen er det nok en gang tid for norgesmesterskap i Kettlebell. For tre år siden var jeg med og deltok på dette, knappe halvåret etter jeg tok borti den første kula. Jeg hadde et knallhardt mål om å bli norgesmester på denne tiden, så skadet jeg skuldra og sliter med den enda.

I tre jævla år har denne skuldra knust alle drømmer jeg har hatt innen trening. Den har jo ikke hindra meg fra å bli sterk i knebøy og markløft riktig nok, men den har uten tvil gjort det meste andre vanskelig. Den blir jo grei nok til tider så klikker den igjen, jeg kommer meg jo aldri forbi dette.

Det skulderskaden har gjort er at jeg ikke kan konkurrere i en dritt. Så tenker kanskje noen at jeg ikke trenger å konkurrere, men jeg gjør det! Noen mener sikkert jeg har oppnådd en del med treningen med tanke på at jeg ikke begynte før for noen år siden – men det er ikke bra nok å ‘oppnå noe’ for min egen del, jeg har jobba knallhardt for å virkelig oppnå noe. vanskelig å sette ord på det, men jeg liker ikke tanken på å jobbe så hardt som dette uten grunn. Uten å ha noe å vise for jobbinga. Så hva kan jeg konurrere i?

Crossfit? Nah, klarer ikke en eneste pull-up og skuldra ga klar beskjed om at jeg bare kan drite i å kjøre press eller thruster som er omtrent 50% av crossfit om man er uheldig.

Styrkeløft? Nah, kan ikke ta benkpress.

Løping? For det første var jeg aldri rask, og for det andre liker ikke leggene løping lengre.

Roing? Jeg fikk jo et bra resultat første gang jeg rodde 500m på tid, kanskje jeg klarer å skvise ned den tiden etterhvert også, men det er en så sykt basic sport at jeg tror ikke jeg kommer til å nå langt. Dessuten er det ikke noe folk hører om eller akkurat synes er spennende.

Sykling er bare å drite i for jeg har faktisk mere vett i hodet enn å sykle 50 stykker i bredden i 70 km/t. Det er galskap.

Så siden jeg ikke kan konkurrere i noe som faktisk er treningsrelatert så begynte jeg å se litt i retning av fitness. Sier absolutt ikke at de som deltar ikke trener, men det blir dømt fra utseende, ikke prestasjon så jeg trenger ikke å få til press eller pull-up for å kunne delta! Så da var det jo å se litt på de ulike grenene innen fitness.

Bikinifitness har jeg aldri hatt noe til overs for. Jentene er alt for tynne, mange blir syke under oppkjøringen og de får faktisk trekk om de er for muskuløse som ikke passer meg med hestelåra mine.

Bodyfitness er også uaktuelt da jeg nekter å tro at kvinner får en sånn kropp helt naturlig. Sier ikke de doper seg, men det er definitivt noe testo i bildet da de til og med får manndig stemme og ansikt (ikke alle, men de fleste). Uansett er det ikke en kropp jeg vil at kjæresten min skal måtte ligge ved siden av hver natt. Tror nok det kommer til å tulle med legningen hans. Smakssak, deal with it.

Women’s Fitness er ihvertfall uaktuelt da de må ha en dans eller “rutine” som de viser frem. Igjen skal heller ikke de ha så høy muskelmasse.

Women’s Physique er jo litt kult, synes kroppene til deltagerne er veldig imponerende, men der også må de posere til musikk i 30sek alene, som blir alt for kleint.

Så da har vi egentlig bare ÈN igjen å vurdere. Wellness Fitness.

Jeg hadde aldri hørt om denne fitnessgrenen før ei uke eller noe siden, så jeg kan egentlig ikke en dritt om sporten, men hallo for en rå fysikk da! De har jo fremdeles en feminin fysikk i forhold til mye annet fitnessrelatert, da de har litt fett på kroppen i tillegg til at det er lår og rumpe som er størst.

De har jo fremdeles den poseringen og “quarter turns” osv, men klarte jeg å lære meg en step-rutine på 3.5min og fremføre den foran hele sunndal på lørdag, så klarer jeg å komme meg gjennom litt posering! Jeg hater jo tanken på spraymalingen de har på kroppen, fullkroppsbarberingen og det å sminke og dolle seg opp, men jeg føler jeg ikke har annet valg hvis jeg ønsker å oppnå noe med treningen jeg driver med. Det er jo legs legs og legs jeg kan trene, så da kan jeg like gjerne gjøre noe utav det også, dra det til min fordel å ha ei skada skulder liksom, er jo på tide at den gjør nytte for seg.

Hvis jeg skulle deltatt –og da mener jeg hvis for dette er kun i det desperate “tenke på hvis at om” stadiet og det er null gjennomtenkt– så blir det jo tidligst om et år på neste sandefjord open/NM alt etter hva jeg skulle klare å få til frem til da. Som sagt, hvis at om, ikke skrevet i stein..

Det hadde bare vert så gøy å konkurrere i noe igjen, spesielt hvis det er noe jeg kunne gjort det bra i, men det er jo umulig å vite før man prøver. Jeg veit ikke om fitnessgreia er noe for meg, men alt må prøves og skulle jeg finne ut at det ikke er noe for meg så får jeg jo uansett trent masse bein i mellomtiden, og skuldra får tid til å “Heale”. 

Jeg må også nevne at jeg veit beskrivelsen av bloggen er ‘veien til fitness’, men det er ikke relatert til denne brainfarten jeg plutselig fikk lyst å teste ut, det var personlig fitness som var i tankene mine da jeg la inn den beskrivelsen, så dette men konkurransefitness er noe jeg først har begynt å fundere litt på siste uka.

4 kommentarer
    1. Gunhild du tenker jo knallsterkt og ressonerer deg frem til gode grunner for å prøve wellness fitness! Omsett hvis-at-om til et treningsløp i høst og vinter du. Du har lyst til å konkurrere og det du skriver viser at du vil prøve deg i noe. Scenekunsten lærer du deg helt garantert. Kjør på😊

    2. OyvindT: Takk for det, tror jeg! Jeg har lyst å konkurrere i noe, og det hadde vert gøy å få til å bevies at jeg klarer det jeg bestemmer meg for, for enkelt vil det nok ikke bli 🙂 Takk for motivasjonen, føler meg enda litt mer gira nå!

    3. Det var gøy å lese svaret ditt Gunhild. Jeg håper at du satser på welness. Jeg er enig med deg i at jentene i den klassen er slanke og flotte samtidig som de er sterke. Du er jo ei flott og pen jente. Sterke lår og rumpe vil ikke ødelegge det. Jeg gleder meg til å følge bloggen din💚

    4. I simply couldn’t depart your web site before suggesting that I extremely loved the
      standard info a person provide on your visitors?
      Is gonna be back continuously to investigate cross-check new posts

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg