Den store cheat day!

For alle andre enn meg. Hva faen liksom.

Typen mesket seg med grøt, spekemat og pils, en av kollegaene mine bestilte seg innbakt pizza spekket med ost og béarnaise og klasket foran trynet mitt, begge de to andre jeg jobber med hadde medbrakt pizza som de stekte opp mens jeg satt der og sikla, ja selv coachen min har kjøpt seg kebabsjappe pizza og publisert bilde på Snapchat!

Hva spiste jeg til middag? Jo det skal jeg fortelle!: Go’ og mager pølse med søtpotet og brokkoli. Når ble jeg den som holdt seg i skinnet liksom?

Jeg skal ikke bli for “High and mighty” her siden jeg gikk på en storsmell på tirsdag, men jeg fant faktisk ut at jeg hadde en hel måned ekstra (Da i tillegg til de seks ukene jeg var forberedt på) med diett foran meg. Det var en blanding av feiring og sorg, men likevell en helt unødvendig cheat day.

Det er litt spesielt hvordan jeg reagerer på andre sitt kosthold, for når alle spiser masse drittmat og prøver å friste meg så er jeg knallhard og holder meg til planen, men plutselig har jeg en dag som tirsdagen hvor jeg bare revna fullstendig, og det var kun min egen feil og min hjerne som hvisket “treat yo’self” som om det var den siste dagen jeg hadde lov å spise noe som helst på flere mnd. Q: Er det flere som har det sånn?

Jeg har ihvertfall nå spist helt rent og 100% etter plan de fire siste dagene, og skal fortsette med dette frem til den 29 september, for da drar vi på weekendtur til Trondheim for å se på NM i kettlebell! Jeg skal ikke delta selv, men nesten 50% av lockout kettlebell club skal delta og da vil jeg være med å heie på de! I tillegg kommer vi til å utnytte oss av turen for å stikke innom Crossfit Maxpuls og kanskje Rush trampolinepark!

Det blir jo ei kjempeaktiv helg sånn sett, men jeg kommer ikke til å ha på dietthodet. Jeg skal ha biff med saus, vin og donuts. Kanskje vi til og med drar innom det bakeriet som selger hundrevis med cupcakes med ulik frosting og smak *hjerteøynesikletryne*. Jeg skal passe på å ta bilde av alt jeg har i meg den helga sånn at dere får se hvor jævla stort et matvrak jeg faktisk er – for det er ganske skremmende mengder som konsumeres på slike dager. Selv om jeg såklart håper på at slike ting ikke frister så mye at det tar helt av.

Jeg husker godt da jeg og samboer dro på vår første weekendtur sammen på hytta hans, og deretter kjørte over til sverige. Da hadde jeg gått på “paleo” ei stund og begynte å bli heftig fysen på alt med sukker og karbohydrater. Han har sagt i ettertid at han var helt sjokkert over mengdene jeg hadde i meg, og sa rett ut at han ikke forsto hvorfor jeg ikke veide 150kg. Søt historie å fortelle barnebarna.

Men for å si det sånn kom denne søte histoien med en mindre søt pris, for dette var en cheat day jeg ikke kom meg ut av, og på rundt 9 måneder gikk jeg fra 74kg til nesten 90kg.

Hvert eneste år den 9. August popper dette bildet opp i newsfeeden min og jeg ler meg skakk fordi jeg egentlig ikke kjenner igjen dette trynet. Samtidig blir jeg mint på at jeg aldri må la en cheat day bli et cheat svangerskap (9mnd, opp 15kg, get it?).

Så nå er det fullt fokus frem til slutten av måneden, tre dager hvor jeg gir litt faen, så er det sluttinnspurt mot oktober når dietten min er over. Målet? Sterkere, friskere, slankere.

Ha en flott mandag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg