Pull-up trening!

Jeg har fått helt dilla på å trene pull-up! Ikke å trene pull-up sånn helt egentlig da, men trener scapular muskelen slik at jeg skal bygge opp nok styrke i ryggen til å klare å ta pull-up en dag!

Idag hentet jeg opp et simpelt pull-up stativ slik at jeg kan holde på litt Hjemme, for når det kommer til denne øvelsen så må det trenes korrekt og ofte uten at jeg kjører skuldrene helt tomme.

Siden jeg holdt på hjemme fikk jeg tatt bilder i bevegelsen og da fikk jeg virkelig sett hvor mye skuldra mi har forfalt.

Det ser jo ikke så ille ut her hvor jeg kjører scapular pull-up, men det vises godt at det ikke er helt rett. Venstre skulder “faller” litt inn. Derimot da jeg testa reverse pull-up så ble det rett og slett stygt.

Det er absolutt ikke pent når det der skjer, vondt var det også men heldigvis bare der og da. Jeg klarte rett og slett ikke å holde igjen med venstre arm. Når jeg prøvde hang-up (smalt hammer grep) så var det ingen problem holde igjen derimot, så tydelig hvor svakheten ligger, albueleddet/biceps.

Jeg får bare fortsette å kjøre denne øvelsen så ofte som skuldra klarer, og i tillegg biceps curl med både underhånd- og overhåndsgrep!

Kom gjerne med tips om du har gode metoder for å trene opp styrke og stabilitet for å klare pull ups!

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg