Crossfit Games 2017!

HELT RÅTT! Det er eneste måten å forklare årets games på. Det er så mange rå athlete I år, og nivået er så utrolig høyt at jeg rett og slett ikke har ord for det!

Mine personlige favoritter er selvfølgelig Sara Sigmundsdottir av damene og Josh Bridges av mannfolka, dessverre har ingen av de hevdet seg noe særlig I år, men det er fremdeles to eventer igjen. Det er vel så og si umulig at de vinner når man ser på poengfordeling, men Sara har fremdeles mulighet til å nå pallen for tredje år på rad!


Se denne rå dama da! Man kan si at det ikke er så veldig feminint akkurat men who cares! Det ligger så mye hardt arbeid bak en sånn kropp, og det er hva jeg ser, ikke nødvendigvis at det er kjempe ‘pent’. Det er rått, enkelt og greit. Sara har fått tredjeplass bade i 2015 og 2016, så det hadde vert rått om hun hadde klart 3×3 selv om hun naturligvis hadde fortjent å klare en førsteplassering også. Det er faktisk så enkelt at det er noen andre som ønsker det mer; Tia Toomey.

Det ble tårevått i fjor da Tia mistet seieren til Katrin Tanja Davidsdottir for andre år på rad, så å komme tilbake i år og bare knuse alle tror jeg hun både trenger og fortjener.


Hun er jo ikke akkurat mindre rå denne dama heller for å si det sånn! I tillegg til crossfit har hun deltatt på landslaget til Australia i olympisk vektløfting, helt rått.

Fikk akkurat vite nest siste event, og nå skal dere få høre hvor sjukt rå de er;
På to minutter skal de klatre et tau på kanskje 6 meter to ganger, få inn 7/10cal på ski erg (Skimaskin) og ta så mange knebøy med ei stang over hodet (Som på bildet av Tia Toomey) som de klarer. De får 1min pause til å komme seg tilbake til klatretauet og gjør det samme igjen tre ganger. Den fjerde gangen har de tre minutter på seg, ikke to, til å fullføre. De   ha et total av 75 knebøy iløpet av disse fire rundene for å fullføre, og skulle de klare å fullføre 75 knebøy iløpet av de tre første rundene så må de likevel gjøre de to siste tauklatringene og 7/10 kalorier med ski-erg før de kan løpe i mål, det vil si at ingen kan fullføre før runde 4.

Når jeg ser sånn blir jeg nesten sint, jeg tror at på en skikkelig god dag så kunne jeg klart to tauklatringer på to minutter! Hahah,

Jeg kjenner meg ihvertfall ekstra inspirert til å pushe enda mye hardere, men jeg må selvfølgelig bli helt god i skuldra før jeg kan kjøre på så hardt som jeg vil. Det tar så utrolig lang tid, men det er ikke for seint for meg enda. Selv om disse to damene som jeg har skrevet om her er på min alder og har oppnånn alt dette allerede så finnes det mange crosffitatleter som er kanskje rundt 27år før de debuterer, og man har alltids masters på 35+.

Jeg har blitt mye flinkere til å tøye før trening og ellers når jeg kommer på det kjører jeg litt foamrolling og tøying, i tillegg broker jeg mange andre restitusjonsmetoder, så hvis jeg får kostholdet på plass (noe jeg jobber med mtp kostholdsplan) så er jeg faktisk klar for å pushe på. Å kunne konkurrere i crossfit, kanskje ikke games for det skal utrolig mye til, men muligens regionals, det er drømmen.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg