Dermacol foundation test.

Som dere kanskje vet bruker jeg ikke sminke, men jeg har lenge kunne tenkt meg en Foundation som kan dekke tattoveringer. Jeg hadde jo et ønske om å dekke de til på min fremtidige bryllupsdag. Planen var jo egentlig å ikke ha tattoos på armene til den dagen, men livet endrer seg og planene endres, så nå har jeg fire, bare på høyre arm.

Jeg så overalt at “dermacol” skulle gjøre denne jobben med imponerende videoer om hvor godt den fungerte, og jeg bestilte den. I dag testa jeg den på ene tattoveringen min!


Jeg testa det bare på den ène fordi denne er minst, tenkte det ville være enklere og mye mindre gris enn å ta hele armen.


Kremen er svært tykk og stemmer ikke overhode med min hudtone men den tilpasset seg etter hvert merket jeg!


Som dere ser er jo dekke-evnen svært god, og etter hvert som den tørker stemmer den bedre med min hudtone.


Som dere ser, ‘smeltet’ den inn med hudtonen når jeg jobbet den inn med svampen, men og et stort men, den dekker ikke tattoveringen, ikke hundre prosent i hvert fall.

Jeg prøvde med litt hårspray men den fikk den bare til å klumpe seg så det så ut som et sår til slutt.

Foundationen sitter som støpt og må skures av, vann og såpe gjør så og si ingenting for å fjerne den, så måtte ha hudrense servietter for å få det av. Jeg har ikke testet den i ansiktet, siden jeg faktisk ikke bruker sminke, men jeg må få gjort det også etter hvert.

Har noen av dere prøvd en Foundation med nok dekk-evne til å skjule en tattovering?

5 kommentarer
    1. Hei:) Prøv og påfør med en børste isteden for. Svampen trekker til seg en del av produktet og dermed blir det mindre dekkevne. 🙂 Funker ikke det vet jeg desverre ikke hva dom kan funke. Kanskje en litt mørkere tone hadde passet litt bedre. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg