Bootcamp for barn 4!

Hvert eneste år har vi circa to “bootcamper” på Sunndalsøra for Barn 4 avdelingen – Avdelingen som behandler barn og unge opptil 18 for kreft og blodsykdommer – ved St.Olavs Hospital i Trondheim.

En bootcamp er rett og slett en lengre og tyngre treningsøkt, i vårt tilfelle fordelt over 15 ulike øvelser hvor de jobber i 3.5min og har 1,5min pause mellom hver øvelse. I gårkveld gjorde vi klar Amfihallen, som er ei innendørs fotballbane med kunstgressbane, med alt utstyr vi hadde behov for.


Battleropes, en person kjører 5burpees mens den andre tar BR, så bytter de.


Kettlebells, ble brukt til press.


Favoritten, dekkvelting! Jeg digger den øvelsen fordi det er en dyp markløft med en twist og noe de fleste ikke kommer borti til vanlig. Dette må ha vert dagens beste øvelse i mitt hode, men så er det slike ting jeg liker også.

Jeg velger å ikke legge ut noen bilder fra selve bootcampen, det får de som var fotografer i dag ta seg av!

Ellers var øvelsene bl.a plankesura, vanlig sura, doggiser (løp med ulike distanser, burpees i pausen), tautrekking osv. Alle øvelsene ble satt opp av Stig med hjelp av PT’en ved Impulse, Odd Arne.

Selv om jeg faktisk bare gikk rundt og ropte, og hjalp til et par ganger på tautrekkingen så var jeg kjørt etterpå. Først dro vi på lunch, og etterpå la jeg meg flatt på spikermatta. Sovna gjorde jeg vel også en stund.


Jeg er fremdeles helt ødelagt i korsryggen etter 5×5 på fredag (?) og jeg er vanligvis ikke engang støl etter markløft, så det er tydelig at det er alt for lenge siden jeg har trent det.

Etter jeg var ferdig å hvile meg dro jeg på meg en kjole, så dro vi på middag til Svigermor!


Jeg har omtrent aldri på meg finklær, og når jeg sier finklær mener jeg noe som ikke er svette treningstøy eller ei baggy bukse som jeg trekker på meg i halvkoma og bruker til-og-fra jobb.

Hos svigers hadde vi pizza-aften og jeg fikk prøve hvitpizza for første gang. Hvitpizza har grov bunn, mye mozarella, sopp og spekeskinke. Seriøst en av de beste pizzaene jeg har spist, og uten tvil den beste hjemmelagde pizzaen jeg har prøvd!

Nå er det på tide legge seg snart, og begynne å lade opp til formiddagshelg!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg