Nytt tegneprosjekt!

Normalt kaller jeg det bare for ei tegning, men her må det rett og slett kalles prosjekt da jeg allerede har brukt mange dager på den. Tror det nærmer seg ei uke og jeg er knapt nok 1/3 ferdig.

Jeg ser jo på breaking bad for tiden (For andre gang, vel og merke) og jeg blir alltid inspirert av seriene jeg ser på, så da ble det til at jeg ville tege Walter White AKA Heisenberg.


Normalt ville jeg vert ferdig med et vanlig portrett på en dag (8t) men jeg klarer ikke sitte konstant å tegne på grunn av alt som foregår på daglig basis. Det er uansett bare en liten grunn til hvorfor den tar så lang tid å fullføre. Alt som dere ser jeg har tegnet så langt tegnet jeg allerede på dag 1 (Sett bort fra barten, den begynte jeg med idag). Jeg har begynt med en ny teknikk hvor jeg går “raskt” over og tegner inn linjer, litt skygger og sånn, deretter går jeg over utallige ganger og forbedrer tegningen istedenfor å prøve å bli ferdig så raskt som mulig.

Har aldri hatt tålmodighet til å jobbe lenge med èn tegning, har liksom alltid vert om å gjøre å lage flest mulig på kortest mulig tid, så jeg er veldig fornøyd med at jeg har klart å holde meg til en tegning flere dager eller uker. Det er jo helt klart de som blir best også.


Dette ‘lille’ bildet tok jeg og la ut på instagram for fem dager siden, og dere ser jo at jeg har ikke tegnet mer eller kommet lengre siden da, men det er jo blitt stor forandring, synes jeg selv ihvertfall.

Jeg kjenner det hjelper mye å ta pauser og se på progresjonen på bilder faktisk. Sånn som akkurat nå ser jeg hvor mye jeg kan gjøre for å få øynene bedre og mer realistiske, mens tidligere idag følte jeg meg ferdig med de.

Det jeg gruer meg mest til er fingrene. Hender generelt er utrolig vanskelig å få realistiske da det er så mange små detaljer, men jeg får bare ta en dag av gangen og jobbe videre!

3 kommentarer

Siste innlegg