Det vanskelige magefettet.

Jeg som kanskje de aller fleste med helt vanlig forbrenning sliter med det vanskelige magefettet og kjrlighetshndtakene. Jeg har jo vert flink med kosten og trening de siste tre mnedene slik at det er faktisk bare det som str igjen, ellers fler jeg at lr og armer har trukket seg fint sammen! Men det kalles jo ikke det vanskelige magefettet uten grunn. Det forsvinner ikke om man ikke gjr drastiske endringer.

Det dummeste er jo at jeg veit hvordan jeg skal f det til, men gjre det i praksis er vrre.

I korte trekk m man, i flge utallige artikler p nett;
Kutte ut alkohol
Kutte ut tilsatt sukker
G i kaloriunderskudd
F i seg nok proteiner
Holde seg unna karbohydrat like fr sengetid/sent p kvelden.

Det er fem relativt enkle punkter, og jeg burde f det til. Alkohol er ingen problem ta avstand fra, er vel knapt nok p ti fester gjennom et helt r, og bare to av disse er "obligatoriske". Selv toppatleter drikker vel to ganger i ret?

Tilsatt sukker tror jeg er et punkt jeg klarer meg snn helt ok, jeg spiser sjeldent godteri og de to siste gangene jeg har gjort det var det snakk om et par godteribiter fr jeg ble kvalm. Det er verre om man ogs m holde seg unna sukkererstatninger som aspartan(?) og sukkeralkoholer da jeg er veldig glad i Burn Zero og Coca Cola Zero, men for en periode s klarer jeg det uten problem.

Kaloriunderskudd er innafor de aller fleste dager.

Nok proteiner er noe jeg m regne litt p for finne ut. Jeg har jo ftt veldig avsmak fra egg og glemmer alltid ta proteinshake etter trening s der er det rom for forbedring. Det er vel sagt 1.8g per kilo kroppsvekt, s da er det jo ca 150g protein p en dag, tror ikke jeg nr helt dit alts.

Jeg spiser alltid karbo om kveldene. Om det er knekkebrd, havregryn eller frukt. Dette er et forbedringspotensiale.

Men hvis dette er oppskriften da s m jeg rett og slett bare sette meg ned og legge en plan. Jeg m ha mer karbo og protein til frokost og holde meg til proteinrik og lavkarbo mat p kvelden. Finne ut om det er tilsatt sukker i de matproduktene jeg spiser til vanlig, kutte ut brus og energidrikke og rett og slett bare ke p med cardiobasert trening.

N er det jo bare 19 dager til bursdagen nr jeg helst skulle hatt minimalt med "lovehandles" ihvertfall, men er det gjennomfrbart likevel? Tvilsomt. Men jeg kan helt sikker klare f vekk en liten kilo med fett hvis jeg bare klarer "get my head in the game". Jeg skal prve sette opp egen matplan, da med mat jeg faktisk liker for jeg har sagt det utallige ganger at jeg skal bruke den planen jeg allerede har, men jeg klarer bare ikke tanken p spise halvparten av det som ligger p planen min dessverre..

Jaja, nsk meg lykke til, igjen!

0

Skriv en ny kommentar