Skulder-status!

En “liten” oppdatering er på sin plass!

På fredag dro jeg, Andreas & Kolbjørn på hyttetur til Halsa. På lørdag kjørte vi til Kristiansund for å delta på den ukentlige wod’en som vi bruker å gjøre når vi er på Halsa. Dessverre hadde vi fått feil tidspunkt på gruppetimen og kom til avslutningen og fikk da ikke deltatt.

For meg var det like greit, det var mye som jeg ikke kunne deltatt på uansett – som roing og overhead swing, og siden vi kom da vi gjorde fikk vi pratet med fler av medlemmene der.

En av de jeg pratet med kunne fortelle at han har hatt nøyaktig samme problem med skuldra som meg. Han hadde begynt for hardt og dratt på seg betennelse bl.a grunnet trangt skulderledd. Han ga meg mange gode tøyeøvelser som han hadde brukt under sin rehabilitering.

Siden vi likevel hadde kommet fikk vi lov å ta i bruk utstyr av eget valg og egentlig gjøre som vi selv ønsket. Andreas og Kolbjørn bestemte seg for å kjøre den økta som var satt opp for dagen, så da utnyttet jeg meg av at det var erfarne crossfittere der og kjørte både trening av double-unders med hoppetau og øvelser for skuldra (skalert push-up, ring row og tøyeøvelser)

Double unders gikk egentlig som forventet, jeg klarte en og annen innimellom single hopp, men når jeg prøvde å hoppe flere doble på rad fikk jeg ikke nok “snert” i håndledd. Det positive er at jeg fikk egentlig til å hoppe som normalt (vanlig å begynne å hoppe kjappere når hendene går fortere) så det gjenstår bare å få med hendene på korrekt bevegelse.

Dessverre er leggene fremdeles vonde (testa å massere de godt idag og tror det kan være nøkkelen) så jeg må fremdeles ta det med ro der.

Men dette skulle jo handle om skuldra.

Jeg kjørte vel 3×10 på begge skulderøvelsene pluss en del tøying. Jeg fikk ikke noe vondt underveis eller rett etterpå, men da vi kom på hytta føltes det som et blåmerke på framsiden av skuldra. Jeg frykta at det hadde blusset opp igjen, men da søndagen kom var smertene helt borte igjen!

Jeg har jo omtrent ikke brukt skuldra det siste halvåret, så det må rett og slett bare ha vert sliten-vondt. Mye tøying og “mye” (i forhold til hva jeg er vant til) trening på en dag gir naturlig nok ubehag. Har jo “vondt” uansett muskel som blir brukt til tung eller uvant trening.

Idag trente jeg to fysioøvelser + litt rumpe/rygg. I tillegg har jeg på jobb gjort de oppgavene jeg har vert “fritatt” fra grunnet skulderen de siste ukene under rehabiliteringen (opptrening + mye hvile) og det føles utrolig bra! Jeg har gjort så og si alle oppgavene uten problem, og bare én ting ga smålig ubehag som gikk over rett etter jeg var ferdig.

Jeg er så ufattelig glad for at ting fungerer! Etter hver oppgave jeg har gjort har jeg tatt meg et minutt til lett tøying og enkelt og greit rulling av skuldrene.

Jeg tenker at de dagene når jeg er på jobb så kan jeg ta det helt med ro på hjemmefront slik st skuldra får hvile godt mellom hver gang jeg bruker den.

Det ble jo et monster av et innlegg, men jeg blir bare så lykkelig og *munndiareisk* når ting går riktig vei!

Håper dere andre også har hatt en like god mandag som meg!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg