Opptrening av skuldre!

I går prøvde jeg meg på ei litt mer gjennomført skulderøkt. En fysio-øvelse, to vanlige øvelser med lav motstand. Jeg tenkte bare på at disse øvelsene skal være veldig gunstige fordi de er “naturlige”. Øvelsene var push-up og ring-row.

Alle veit vel hva en push-up er, og ring rows er denne øvelsen, bare at jeg brukte TRX istedenfor turnringer.

Hadde 3x15reps på alle øvelsene og det føles kjempebra! Jeg har ingen smerter andre enn at jeg er skikkelig støl i skulderbladene. Det er jo heller ikke så rart med tanke på at det er utrolig lenge siden sist. Da jeg var til fysioterapaut så sa han at jeg kunne trene armer, men bare på 60-70% av maksimal tyngde (og så lenge det ikke gjør vondt), så da velger jeg disse to øvelsene, no doubt about it.

Det er de eneste rene armøvelsene jeg virkelig liker sett bort fra vanlig pull-ups, men det hadde jo vert alt for tungt for meg selv om skuldra hadde vert bra, og da er ring-rows det beste alternativet. Hvis jeg kan gjøre som i går annenhver dag så er det 100% større sjanse for at jeg kommer til å gjennomføre opptreningen enn hvis jeg skal stå og nappe i en strikk i en time. Jeg liker jo godt den ène fysioøvelsen, kanskje fordi den er ganske teknisk krevende med hvordan man står og retningen på bevegelsen, men de andre blir for simple, og jeg føler push-ups gir bedre effekt.

Alt i alt så synes jeg dette er veldig lovende! Fingers crossed!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg