Pistol Squat!

Dette er en øvelse jeg har vert forelska i siden jeg først så den! Ettbeins-knebøy liksom, jeg syntes det så dritkult ut og var veldig klar for å lære meg denne øvelsen som er tung på bein og balanse. Det var vel nyttårsforsett i årsskiftet 2015/2016, kanskje tidligere også.

Endelig får jeg det til!

BQ8AByEAI-j
Ikke bare med ètt bein og èn repitisjon heller, men flere og på begge beina. Jeg er riktig nok veldig mye svakere i høyre bein, i tillegg til nedsatt balanse i den ankelen, men jeg kommer meg ned og opp igjen!
BRENKUoAeWx
Det er ikke så viktig hvor mange jeg klarer heller, men bare at jeg får det til! Så lenge som at jeg klarer èn og annen så kan jeg trene på det. I går tok jeg jo 5 per fot, men da klarte jeg ikke mer på høyrebeinet når jeg skulle ta neste sett.
 
Jeg er bare så glad for at jeg endelig klarer det. Enda et mål nådd, selv med ei arm som ikke fungerer! Det er virkelig slike oppturer som gjør at jeg klarer å komme meg igjennom dagene uten det jeg kaller “skikkelig trening”. For jeg klarer ikke trene 100% på noe når skuldra er betent, man blir alltid så passiv, selv på vanlig knebøy må jeg vurdere hvor jeg skal holde armen for å ikke irritere den med bevegelsene, så da er det så utrolig godt at jeg likevel kommer meg fremover på noe! 
 
Siden jeg har gått inn i en fase hvor jeg prøver å trene 100% uten stenger og vekter for å være helt sikker på at skuldra på ingen måte blir berørt, så kommer jeg til å prøve å satse på denne øvelsen. Generell opptrening av balanse og teknikk på denne øvelsen vil være hovedmålet mitt fremover (og naturligvis fysiotrening for skuldra sin del). Jeg føler meg skikkelig motivert!
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg