Maxpuls Tabata!

På lørdagen var vi på tabata på Maxpuls Fitness Senter (Eller Crossfit Maxpuls som det het før). Jeg digger det senteret fordi det er inne I en idrettshall så det er så lyst og åpent I forhold til mange andre treningssenter. Vi deltok på lørdagstabataen deres som kjøres hver lørdag klokka 12.

Øvelsene var som følger;
Battleropes
Box jump overs + sprint
Push-ups/Pull-ups
Wall Ball/Toe touch
DHS/Goblet squat
Hoppetau/press
Boxebag/Butterfly med ab-mat
Sprint/Burpees som felles avslutning!

På de fleste øvelsene med skuldre brukte jeg bare høyre armen, men på push-up og pull-up kjørte jeg fullverdige øvelser, bare kraftig skalert. Jeg kjørte push-ups mot ei stang ca 50cm oppe i stativ og tok “ring-rows” med nesten strak kropp slik at det ikke var den helt store vekten der heller.

Det føltes veldig bra, kjente ingen smerter i skuldra og har fremdeles ikke kjent noe annet enn stølhet, så min konklusjon? Disse øvelsene er bra for skuldra mi! Jeg har jo opptreningsøvelsene som jeg veit er bra for skuldra, men om jeg også “Sper på” med en dag i uka hvor jeg trener veldig lett push-up og ring-rows så tror jeg faktisk det kan fremskynde prosessen. Det kan hende jeg tar helt feil også for selv jeg skjønner ikke logikken bak det å “trene vekk” en betennelse, men går ut ifra at det har noe med å holde skuldren i aktivitet uten å presse den for langt slik at den ikke stivner og dovner vekk fullstendig.

 

DET VIKTIGSTE I VERDEN FOR MEG er faktisk å få denne skuldra til å bli bra. Det er ikke bare treningen som er hemmet, men hverdagen, jobben og resten av livet. Forestill deg et liv med bare èi arm og fortell meg at det føles greit. Det gjør faktisk ikke det. Har slitt lenge nå, men det har vert en lærerik opplevelse. Jeg kan si jeg angrer på det som aller først ga meg betennelsen, eller at jeg angrer på at jeg ikke gikk direkte til kiropraktor da jeg fikk vondt, eller at jeg skulle slutta og trene med en gang og tatt en god pause, eller ditt, eller datt. Jeg kan ikke forandre fortiden, jeg må bare være takknemmelig at jeg tar med meg denne kunskapen inn i fremtiden, og at hvis jeg får en betennelse senere i livet så veit jeg hvordan jeg kan forholde meg til det.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg