Treningsplan for Markløft!

Det høres kanskje litt søkt ut, men bare etter to uker føler jeg fremgang med treningsplan på Markløft!

Uke 1
Dag1 5×5 70% (For meg 70kg siden jeg har 102,5kg som maxløft)
Dag2 3×81%   2x 85%   88,5% 1,1,1rep (Men her kjørte jeg 90kg da jeg heller runder litt opp)

BOpsDaljMka

Uke 2
Dag1 5×5 72,5%
Dag2 3×82,5 2×85% 88.5% (kjørte 90kg her også) 2 rep 3 ganger 

BO7T93KjeJG

Så på mandag blir det 5×5 på 75%, og jeg gleder meg til å kjenne hvordan det går.

Allerede i uke 5 skal jeg prøve mitt nåværende maxløft opptil flere reps, og i uke 7 skal jeg vist klare 105%! Det var jo 105kg jeg prøvde men feilet på da jeg tok ny PR, så blir gøy å teste det igjen om 5 uker!

Det som var så kjekt var å kjenne hvor lett jeg fikk opp 90kg, det var liksom null problem, og da burde jeg jo være sterk nok til å få opp 105, så 110, også fortsette å øke til jeg når 130kg som er målet mitt i år! Markløft er jo min desiderte favorittøvelse hvis jeg skal tenke kun på de jeg kan gjøre med betent skulder, så det blir helt klart fokusøvelsen i år. Målene mine er jo mest relatert til kropp og utseende nettop på grunn av “handikappet” mitt, men blir skuldra helt god så vil jeg fokusere på å få den gjennomsterk i alt av trekk og press øvelser før jeg begynner å leke med mer tekniske øvelser som clean og snatch igjen. Når jeg blir frisk så skal jeg aldri måtte lide av betennelse igjen, det er ihvertfall helt sikkert.  

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg