Mål for 2017!

Jeg skriver jo omtrent månedlig nye mål, så dette blir jo litt større enn disse delmålene. Dette blir de totale forventningene for året. Det vil jo si de er veldig ambisiøse og kanskje noe usannsynelige, men man alltid ha noe å strekke seg etter!

Jeg kan begynne med å gå gjennom målene for 2016, hvilke jeg fullførte og ikke.

OHS 40kg
Eneste jeg finner “bevis for” er snatch + ohs på 32,5kg, men jeg er nesten helt sikker på at jeg klarte tyngre på bare selve squatten uten snatchen. Tørr ikke å si det for sikkert så må nok teste igjen.

Markløft 140kg.
Hva tenkte jeg på egentlig? 102,5 ble da årets beste, så dette er et mål jeg tar med meg inn I 2017.

Frontbøy – Russian squat program!
Programmet ble ikke gjennomført, men jeg klarte målvekten på 80kg!

Målvekt 78kg
Check! Har vel lagt på meg litt nå I jula men ikke så veldig mye, de kiloene får jeg lett av meg. Ny målvekt er 76kg fordi jeg veit jeg ikke er for tynn på den vekta.

Fysioterapiøvelser
Der falt helt bort for meg, og da jeg ble skada tenkte jeg ikke på de I det heletatt. De Nye øvelsene jeg fikk blir med inn I det Nye året.

Spagat
Nope. Jeg har jo vert flink å tøye og det som er, har blitt mye mer mobil men jeg har ikke sjans til denne øvelsen dessverre. Det blir ikke et mål for tredje år på rad, men klarer jeg det så er det jo selvfølgelig en stor glede!

Pull up og push up
Push up har jeg klart, men ikke pull up. Skuldra har jo vert vanskelig, tross alt. Å bli sterkere I begge disse øvelsene er definitivt mål jeg tar med meg.

Målene for 2017

Markløft.
Ingen hemmelighet at det er min store favoritt. Ønsket vekt er 130kg, rett og slett fordi jeg ikke tørr sette 140 som målvekt igjen. Max’en min i fjor var jo 95kg, dvs. 7,5kg økning i 2016. Å øke med 27,5kg på et år er vel noe ambisiøst, men som sagt, må ha noe å strekke seg etter!

Vekt og kropp.
76kg, synlige mage og lårmuskler. Kroppsvekten min er ikke så viktig, poenget er hvordan jeg ser ut. Jeg ønsker en fettprosent på 20 eller mindre, men siden jeg ikke aner hvilken vekt jeg kommer til å ha på en slik fettprosent setter jeg 76kg. Rett og slett fordi det er veldig oppnåelig og fort gjort så jeg ikke blir overfokusert på badevekta men mer på fysikk. Målet er å få til 8 uker med kostholdsplan helt uten utskeielser. 8 uker sukkerfritt med andre ord. Heftig men jeg ønsker å kjenne hvordan det føles for sist jeg gjorde det ble huden min utrolig vakker! Ønsker meg tilbake dit altså.

Rehab og restutisjon.
Rehabiliteringen av skuldra må være helt øverst. Skal fortsette med strikkøvelsene annenhver dag gjennom hele året. Blir det en dag alt for lett så får jeg bare gå over på cablecross med vekt. Samme gjelder restutisjon. Der er jeg egentlig flink, er jeg sliten slapper jeg av, og jeg bruker foamroller og tøying for å restituere kroppen før og etter trening. Egentlig er det ikke noe nytt å begynne med, bare å fortsette samme stil.

Pull-up
Siden jeg klarer push-ups nå (få og sjeldent, men jeg klarer det) så får pull-up være mitt uoppnåelige mål hvis jeg blir frisk igjen. Da tenker jeg bare å løfte min egen vekt over stangen èn gang.

Toe to bar
Jeg skal klare denne! Da er det snakk om at jeg skal klare flere sammenhengende, for den ène første der klarer jeg jo sånn ca hver gang jeg prøver. Denne er jo også avhengig av ei sterkere, frisk skulder!

Squat!
110kgback squat og 100kg front squat! Må jo ta hensyn til skuldra her også men jeg tror disse øvelsene er bedre å begynne med etter opptrening enn pull-ups f.eks.

Clean og snatch
Hvis skuldra blir helt bra må jeg jo likevel holde meg unna disse to i lang tid for å ikke få tilbake betennelsen, men si om et halvår, hvis jeg har vert “bra” siden februar som fysioterapauten antok så kan jeg begynne forsiktig igjen. 40kg på begge øvelsene er jo en grei start, men jeg kunne tenkt meg å klare 60kg en dag, men det er ikke vits å tenke på engang i 2017.

Double-unders!
Jeg har jo til stadighet beinhinnebetennelse, men jeg kan ha lange perioder med opphold når jeg er flink og hverken hopper eller løper. Jeg skal klare flere DU’s på rad, for så fort jeg får den ballen til å rulle så kanskje det løsner slik at jeg klarer å hoppe slik som normalt.

Kutte ned på snusen
Denne suger for snus er egentlig et must for meg, men det har gått over stokk og styr når jeg ikke kommer meg gjennom en gruppetime uten å lure meg ned i lomma for å hente snusen. Det var jo i utgangspunktet bare ment som en “kos” å ha på jobb slik at det å dra på jobb ble en opptur i uka istedenfor noe jeg måtte, så om jeg klarer å komme meg tilbake dit hadde det vert utrolig fint!

Jeg har lyst å bli råsterk i magen også men vet egentlig ikke hvordan jeg kan “måle” magestyrken. Jeg kan ta en test på den ene mageøkta mi og jobbe med å forbedre tiden da, og kanskje sjekke hvor mange V-ups jeg klarer sammenhengende og forbedre det antallet også!

Ellers ønsker jeg å være en god datter, kjæreste og venn hele året. Holde huset rent og ryddig og bruke fritiden min til bøker og tegning ovenfor  facebook, instagram og tv. Generelt være en god person med sunne hobbyer!

Hva er dine mål?

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg