“ingen kan å drikke..”

På Lørdag hadde jeg og samboeren stelt i stand et lite og intimt julebord for 6 av våre venner. Det ble et par øl til maten og jeg hadde egentlig ingen plan om at det skulle bli mer enn det, men da Kristina fortalte at hun skulle ut så kunne jeg ikke takke nei og slengte meg med likevel.

For meg var det en kjempemoro kveld! Jeg drikker normalt ikke alkohol sammen med andre enn de desidert nærmeste, det er derfor jeg sjeldent drikker mer enn kanskje 5-10 ganger i året fordi jeg foretrekker “lukket lag” hvor jeg får invitert de jeg føler meg mest komfortabel med. Denne gangen ble det jo slik at jeg først var på Vors til Kristina sine bestevenninner og deretter dro vi ut på “puben”.

Jeg koste meg egentlig skikkelig. Møtte en drøss med folk jeg normalt ikke møter på fest og mange jeg kanskje ikke har sett på flere år siden de ikke bor på Sunndal utenom i julen. Dessverre så kan jeg ikke å drikke. Det er naturligvis ingen problem å få ølen ned i magen, problemet er å beregne hvor mange enheter jeg kan/må drikke for å holde meg “i form” uten å ende opp alt for full.

Sist jeg sjekket klokka var den 1. Jeg var egentlig helt ferdig etter å møtt så mange folk og ville egentlig dra tilbake til der vi hadde vorspillet, men i følge min bank-konto så ser det ut til at jeg gikk inn for en siste bestilling i baren før vi skulle dra. Etter dette er det svart. Helt svart.

Jeg er kjent for å være håpløs i fylla. Enten sier jeg mye rart, mister kontroll over beina og faller overalt eller søler. Jeg blir alltid mobbet og fortalt “VET du hva du gjorde eller?”

Jeg brukte å bli utrolig klein. Syntes det var flaut at jeg gjorde så mye rart, men vet du hva? Jeg driter i det, og blir egentlig bare sint.

Ja så kanskje jeg er litt håpløs. Jeg faller, søler, forteller folk litt for mye eller er litt mer glad i de enn jeg normalt ville vert var jeg edru, men er ikke det positivt? Jeg er hyggelig og sosial i 90% av tilfellene. Prøver alltid å hjelpe til om jeg kan, prøver å stoppe de som slåss eller løse opp konflikter. Er ikke det bedre enn hvis jeg skulle vert en dritunge i fylla som alltid ender opp på trappa mens jeg griner fordi noen har ignorert meg? Eller hvis jeg var dritsint og slåss mot alle jeg møtte? Tenk på alle de som fyllekjører, stjeler, slåss, gjør hærverk eller generelt skaper dårlig stemning – er ikke det å være fotløs og fjern litt bedre likevel?

Jeg føler at spillet “10 Dumme ting Gunnhild har gjort i fylla” begynner å bli en utdatert og jeg er ikke interessert i å spille det lengre. Å rett og slett gå inn for å skjemme meg ut ved å fortelle alle om den ene gangen jeg skulle skifte klær men ble distrahert og løp rundt i undertøyet er stygt gjort og ikke noe en venn gjør mot en annen venn. Personlig driter jeg i om jeg ender opp lettere avkledd. Ja det er sikkert kleint for de som ikke har sett ei halvnaken jente før, men dette er 2016, det er nakne kvinner overalt. Egentlig burde mine såkalte “venner” være glad på mine vegne at jeg har fått et såppass chill forhold til kropp at jeg ikke pakker meg inn i de svære baggybuksene og hettegenserne lengre og faktisk tørr å bli sett i bikini eller undertøy.

Poenget her er at folk må slutte å shame de som blir litt for full. Det er ikke greit å mobbe, det er en barnelærdom som voksne definitivt burde lært seg for mange år siden. Hvis jeg (Og andre som blir alt for fulle) er så forferdelig å dra ut på fest sammen med; Slutt og inviter oss.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg