Leg day from hell!

I gårkveld etter job (22) hentet jeg mitt kjære Impulse fadderbarn og bestevenninne for å kjøre en skikkelig syreøkt på beina. Jeg skuffa meg selv kraftig på Frontbøy, men var litt for ambisiøs med vektøkningen.

Vi skulle kjøre 10×3 men for meg endte det i 10x50kg, 7x60kg og til slutt 5x60kg hvor beina svikta fullstendig.

BN70kkpDqgA

Flinke Marion derimot fullførte alle rundene!

Deretter gikk vi over på apparat-trening. Jeg kjører sjeldent noen treninger i apparat siden jeg foretrekker stang/frivekt-trening, så det var interessant.

Vi begynte med hamstring-curl. Det blir nesten som en omvendt hip-thruster. Kjørte 10×3 der også før vi gikk over til verdens kleineste apparat.

Etter litt googling fant jeg ut at den kalles “hip-abduction”.

Yeah, that one.
Vi kjørte 10×3 hvor vi presset beina utover, deretter 10×3 som vist på bildet. Siden jeg aldri har gjort den før så presterte jeg å slippe helt opp etter første rep slik at beina mine ble slengt ut til siden av motvekten. Jeg er “All in” for litt tøff stretching men det var i overkant altså..

Deretter avslutta vi med et apparat jeg kjenner godt og hater (Les: Elsker).
A handsome young muscular sports man doing leg press
Man begynner med beina omtrent under stolen og strekker de ut og løfter da all vekten med musklene over kneet. Vi kjørte 10×3 og på den siste repetisjonen på siste settet holdt vi beina utstrekt så lenge vi klarte. Det kjennes idag altså, helt sykt.

Til tross for at jeg hadde en dårlig dag på beina så føler jeg at det jeg fikk en del ut av treningen, kanskje spesielt fordi jeg ikke er vant med de fleste øvelsene.

I morgen kommer jeg nok til å kjøre mage og ryggtrening før Tabata. Alt etter hvor mange som deltar og hvem som deltar så kan det hende jeg bryter meg på og er med der også, det er så sykt lenge siden jeg har vert med på egne gruppetreninger at jeg håper egentlig på at det ikke kommer så mange, haha!

Nå er det siste skiftet før helg!

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg