490 knebøy.

I går la jeg ut et bilde på instagram. Det var ikke en av mine bedre idèer å legge ut akkurat det bilde, men så hadde jeg ikke forventa så mange likes som jeg fikk heller;

BMeCJVDDdsx
Jeg la det ut med forventning om kanskje maks 50 likes. Jeg får sjeldent mye likes på bilder uten hashtags, men neida. Denne gangen endte jeg opp med å få 98 liker, og for de som ikke er veldig gode i hoderegning; det tilsvarer 490 knebøy. Litt irriterende at jeg ikke fikk 2 likes til, for 500 høres for en eller annen idiotisk grunn veldig mye mer ut enn 490.

Jeg teipa begge knær etter alle kunstens regler i går etter dusjen og dro på meg kne-pads utapå der igjen, satte på Harry Potter and the Order of the Phoenix og satte i gang. Jeg kjente med en gang jeg ikke hadde like mye futt i beina som den gangen jeg kjørte halvmaraton, men jeg gjennomførte alle repetisjonene på 30minutter og 1 sekund. Jeg hadde mange korte pauser denne gangen (Da jeg kjørte den første halvtimen med knebøy hadde jeg ingen pauser utenom når jeg sto oppreist i 2 sek mellom hver rep og endte med 115rep mer enn denne gangen selv om jeg holdt på like lenge).

BMgWO3tDfZO
Jeg føler meg overaskende grei i beina til tross for hva jeg har utsatt de for idag, og det er jo bra! Jeg går ut fra at beina kommer til å tåle litt mer for hver gang jeg gjør noe som dette. Jeg ønsker jo heller å ha utholden styrke enn å klare veldig tunge vekter men bare 1 repetisjon, så disse øktene passer meg jo perfekt. Neste gang jeg bestemmer meg for å kjøre et litt brutalt antall kan jeg jo kanskje ha på litt vekt (kanskje hvis jeg får tak i en vektvest?) for å ha stanga på skuldrene eller ryggen gjennom x-antall repetisjoner vil nok koste mer enn det smaker. Det er tross alt beina som skal terroriseres, ikke overkroppen.
 
Jeg ser egentlig for meg hviledag i morgen siden jeg har massasjetime på onsdag (Dumt å være superstøl når jeg skal bli knadd). Dessuten har jeg jo bare bein og mage å trene uten å involvere skuldra, og hver gang jeg nyser kjennes det ut som magemusklene revner.
Kanskje jeg kjører ei stretching-økt for meg selv. Jeg har jo tross alt bare 54 dager igjen før jeg skal klare split, så her må det jobbes. Tenker jeg må google noen gode øvelser eller en slags tøyeplan for å få det til, for jeg er ikke nermere nå enn for et år siden (og jeg har egentlig tøyd bra den siste tiden grunnet tøye-gruppetimene mine).
 
Jeg har jo også bestemt meg for å holde meg unna kunstig søtning (og sukker så godt det lar seg gjøre) frem til konkurransen neste lørdag, men tror jeg allerede har tabbet meg ut da jeg spiste en “rislunsj” da jeg kom på jobb, og jeg kan aldri se for meg at den er sukkerfri. Det tar litt tid å få det inn i hodet å sjekke før jeg spiser noe også! Anyways, wish me luck og sånn?
 
#trening #kosthold
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg