Harry Potter og tegning!

Disse to er for tiden “All consuming”. Enten så ser jeg på Harry Potter film, leser bøkene eller deltar I Harry Potter quiz på facebook. Når jeg ikke gjør “Any of the above tegner jeg eller ser på andre sine tegninger eller tenker på tegning.

“hvordan kan man tenke på tegning?” Jo jeg ligger faktisk våken og tenker på hva jeg skal tegne og hvordan jeg skal få det til, og hva slags utstyr jeg trenger for å tegne bedre. Jeg ser sykt mange av de beste tegningene der ute er tegna med grafitt, så da må jo selvfølgelig jeg skaffe meg det også i håp om at det øker tegne-egenskapene mine.

Ja de fleste som ser tegningene mine (av mine venner og familie vel og merke) kommenterer at de er så fine, og så bra, og de klarer knapt nok tegne strekmenn osv. Jeg setter kjempestor pris på all skryt, men jeg kunne tenkt meg mer kritikk (Og gjerne konstruktivt sånn at jeg kan lære noe av det).


Det er tre ting jeg vet jeg er helt elendig til; Munn, nese og hår. Jeg har blitt bedre på øyne, men når jeg ser hvor sykt flink andre er til å tegne øyne så blir jeg flau og mister alt håp. Det jeg faktisk synes er felles for alle tegningene er at det som er best utført er det jeg hater å tegne; klær. Kan ikke fordra å tegne klær fordi jeg selv synes det er vanskelig, men likevel er det de som ender opp med å se best ut(?!?!).

Jeg kunne virkelig tenkt meg noen form for kursing, med konkret info om hvilke type blyanter som funker best, teknikk for å få til realistisk hår, og ikke minst hvilke ark som er best å tegne på, men ser for meg det både er dyrt og at det er vanskelig å finne noe slik her på Sunndal.

Idag begynte faktisk begge disse to ‘avhengighetene’ å krysses, jeg startet opp en tegning av Emma Watson, eller “Hermione Granger” som hun heter i filmene. Jeg skisserte bare omrisset, for jeg viste jeg ikke hadde tid til å forsette noe særlig, og jeg vil ta meg god tid med denne tegningen for å gjøre den så bra og gjennomført som mulig. Så ja, nå hverken tegner jeg, ser på harry potter, deltar i quiz eller leser om harry potter, men tenker på hvordan jeg skal tegne en karakter fra Harry Potter, så hjernen min vil nok eksplodere relativt snart om jeg ikke får utløp!

Jeg kommer nok ikke til å ha tid til å hverken tegne eller lese før Helga er over, så jeg må bare bite det i meg enn så lenge. Det er tross alt ikke så lenge til!

#tegning #kunst #instagram

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg