Halloween diy!

For normale folk så er det fremdeles 11 dager til Halloween. For meg er det i morgen. Siden jeg jobber neste helg bestemte vi oss for å ta feiringen ei uke tidlig, nettopp I morgen, eller idag, alt etter som når dere leser dette.

Men Halloween er da for barn? Pff. Jeg har feiret Halloween siden før de som den dag idag går ‘Trick or treat’ var født, og jeg har ingen intensjon om å stoppe nå! Bursdagen min og Halloween er og forblir gode unnskyldninger til å være noen (eller noe) annet for en dag, og å ta en fest sammen med gode venner!

Jeg kan love alle og enhver at det ikke blir mindre gøy med årene å kle seg ut og dekorere huset, så jeg ser ingen grunn til å slutte!

 

I år ble hele feiringen glemt frem til for to uker siden, så da ble det tatt en beslutning om at vi skulle ha fest. Det kom veldig brått på, og hverken jeg eller andreas hadde noen formening om hva vi skulle være. Som jeg har skrevet i et tidligere innlegg så hadde jeg lyst å kle meg ut som Lagertha, den eneste hindringen er da tid og penger. Mye av utstyret for å kunne lage dette kostymet har jeg jo tidligere bestilt, men alt av stoff og lær som må til, samt detaljer som knapper og slik mangler jeg. Dessuten ville jeg aldri rukket å sy hele kostymet på to uker. Selv uten å prøvd vet jeg hvor sykt mye arbeid som ligger bak.

Uansett fant jeg ut hvilken type kjole jeg ville ha på meg. Jeg klarte til slutt å finne en ‘tutorial’ på denne kjolen, og jeg brukte det stoffet jeg hadde kjøpt til en 50lapp på jysk til å sy den på en kveld! Det var egentlig veldig enkelt, men stoffet er dessverre svært gjennomsiktig, så jeg må se om jeg kan finne noe å ha under. (Jeg kommer til å legge ut tutorial på dette senere!)

Noen dager senere bestilte jeg diverse fra superkul.no – jeg vil ikke fortelle for mye om hva jeg har bestilt, men målet er å se så skummel ut som mulig, så det blir rett og slett litt prøving og feiling på dagen i morgen!

Jeg laget også kostyme til andreas! Han hadde allerede en bukse som funka helt greit til kostymet, så jeg måtte bare sy overdel heldigvis, men fy søren jeg er stolt over den! Ja den kunne helt klart vert mye bedre, men med tanke på at all min erfaring med tekstil og søm er et halvt skoleår med tekstil som prosjekt til fordypning, en gang i uka så synes jeg selv jeg gjorde en god jobb.

I morgen star sminke, negler og hår for tur. Jeg aner ikke hvordan jeg skal ha håret, men jeg tipper at å ha det skikkelig bustete er en Ganske safe-bet.


Jeg har ikke heeelt bestemt meg hvordan sminken blir enda, så jeg kommer nok til å bruke lang tid på å prøve ut mye forskjellig! Jeg liker ihvertfall begge disse stilene godt, men jeg har begrenset med kunskap innen sminking, så jeg kan ikke kaste meg ut i noe alt for avansert.


Det hadde jo vert dritrått å få til noe sånn på munnen også, men jeg vet hvor kjipt det vil være å fjerne enten før man går til sengs eller når man vokner i en heller redusert form. Det får bli en overraskelse for både dere og meg hvordan jeg ender opp med å se ut! 😀

Det kommer nok bilder i morgen av både outfit og sminke, så stay tuned!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg