Struktur på kroppen!

Etter jeg begynte å spise litt mer riktig igjen har kroppen hatt sykt rask endring! Jeg gikk ned to kilo som om lufta gikk ut av meg, *poff* så var jeg nede i 77kg (jeg lå og vippa mellom 78 og 80). I tillegg begynte kroppen å venne seg på 3timers-vinduet med en gang.

Nå som jeg har jobbet formiddag forrige helg og deretter denne uka så er kroppen som ei klokke! Jeg står opp og spiser et eller annet ca 05:15, hva og hvor mye jeg spiser varierer fra dag til dag. Uansett, og da mener jeg uansett hva jeg har i meg i denne tiden, så jeg ha mat igjen klokka 8.

Idag kjente jeg det murret i magen, og selv om jeg ikke hadde sett på klokka siden 6 så viste jeg at det begynte å nerme seg 8, og da jeg sjekket klokka var den ti på. Fantastisk! 

Jeg vet det er en logisk forklaring på det, kroppen er jo et vanedyr og det er helt normalt, men jeg blir ikke mindre fascinert av den grunn!

Det er ihvertfall deilig å kjenne at ting fungerer. Jeg hadde dessverre helt vilt med cravings i går. Jeg hadde lyst på absolutt alt jeg ikke bør spise, alt fra bakevarer til is, men kjæresten sa det rett ut “Du kommer til å bli så skuffa over deg selv om du spiser det der” og han hadde helt rett uansett hvor lite villig jeg var til å høre etter der og da. Det er så godt å ha noen som støtter opp og hjelper meg når jeg ikke har motivasjonen selv!

Jeg veit det blir to fester denne måneden med bakfyll-cravings, pluss at mamma har bursdag og ta må jeg jo bake til henne (og man smaker på sin egen kake, end of discussion), så jeg kommer nok ikke til å få helt banebrytende fremgang til neste måling, men målet mitt er likevel å gå ned til 76kg før neste måling som er om 4 uker. 1 kilo jeg jo få til, og jeg har veldig lyst å ned til 75kg, men selv i den vekten tror jeg at jeg vil ha igjen en del før jeg beginner å se markert ut (Som er det store målet til neste år)

Jeg sverger ihvertfall til 3-timersregelen. Man får mye bedre struktur på alt, og det kjenner jeg ekstra godt nå som jeg har begynt med dette igjen, for jeg sleit mye med å få sove til rett tid når jeg spiste hva jeg ville, når jeg ville. Anbefaler alle som ikke har prøvd dette å gjøre det!

Nå har jeg igjen 1.5 dag på jobb, før det blir helg og bursdagsfeiring til Linda!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg