The day I freeze.

Da jeg vokna idag var første reaksjon å dukke under dyna. Der under er det ho varmt og godt, mens på soverommet hvor vinduet aldri er lukket var det bitende kaldt.

Jeg lå en stund under dyna og funderte på hva slags galskap som fikk meg til å takke ja til det jeg skal idag. Nemmelig å gå fjelltur.

Det er heller ikke hvilken fjelltur som helst, men Ekkertind. Turen tar ca 3t opp, og 2 ned, går jeg ut ifra. Jeg har tross alt ikke gått den ruta her før, men bestefaren min kjenner fjella i Møre og Romsdal bedre enn de fleste, så stoler på hans ekspertise.

Når jeg hadde fundert lenge nok stakk jeg ene armen ut fra under dyna og fiska ullundertøyet og sokkene opp i senga. Jeg vet ikke hvordan det så ut utenfra (og heldigvis gjør ingen andre det heller) men jeg klarte å få på meg klærne uten å måtte forlate sengen!

Tror disse sokkene er ment for folk på ski så de burde være ganske varme. Likevel føles det ut som tærne mine ville knust hvis jeg sparket de i en dørkarm eller noe, så det er fullt mulig jeg trenger ytterligere et par sokker utenpå.

Hvordan jeg skal klare å holde tempen oppe på overkroppen aner jeg ikke, jeg har på meg ei jotunheimen ullskjorte og skal tjuvlåne en ullfrotté fra kjæresten i tillegg til ei vind og vanntett jakke. Selv med alt dette kunne jeg tenkt meg ei vattert jakke i tillegg, som jeg kan ta på meg på toppen.

Jeg eier ikke temp-regulator i kroppen og fryser bare jeg ser snøen på fjelltoppene (Som jeg husker jeg brukte å mobbe mamma for da jeg var ung og varmblodig) Akkurat nå sitter jeg å nyser og snufser og synes synd i meg selv. Jeg er ikke skapt for den Norske vinteren. Jeg hører hjemme i syden et sted, så kunne jeg reist til Sveits på ferie om jeg på død og liv skulle ha lyst til å gå på ski.

I det minste er frokosten ferdig konsumert, og det eneste som egentlig står igjen før turen er å grine, be litt og finne en buff.

//frokosten min de neste 4 ukene.. ikke det minste tørt, helt sant.

Men nå skal jeg ikke sutre mer over kulde og gjennomfryste tær (men helt seriøst, jeg tror ikke jeg har blodtilførsel i føttene).

Overlever jeg så kommer det nok et innlegg til kvelds!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg