Toe-to-bar og double unders!

Disse to øvelsene har blitt mine to store mål fremover.

Skuldra krangler enda, og kommer sikkert til å krangle i ytterlig en måned om ikke lengre. Betennelser er seige, og man klarer bare ikke å øa skuldra være 100% i fred (med mindre jeg teiper den fast til kroppen..)

På grunn av dette har det vert mye godt bein og magetrening i det siste, men for noen dager siden testet jeg toe-to-bar igjen og jeg klarte den første jeg tok, men ingen fler.

Når jeg prøver å ta de så føles det som det stopper i korsryggen, men hvorfor klarer jeg det av og til da?

Anyways, det føltes ikke som det var problem å henge der med tanke på skuldra, det er liksom ingen fasit på hvilke øvelser som trigger, men så lenge det ikke gjør vondt/er ubehagelig så tar jeg det som at de øvelsene er “good to go”! Derfor skal jeg prøve mere på den øvelsen, jeg bare må få det til, for alle andre klarer det jo. Rettelse alle mannfolka jeg trener med får det til.

Den andre øvelsen jeg vil fokusere på er double-unders! Egentlig er jeg jo fornøyd bare for at jeg klarer å hoppe enkle hopp, for jeg var elendig bare for en måned siden, men jeg klarte flere double-unders  da jeg testa sist nå, så nå gjelder det å klare fler sammenhengende!

video:video

På DU’s gjeder det vel egentlig bare å ikke trekke beina så høyt, og å ikke feige ut etter den første og bare holde tempoet på tauet helt til jeg pisker meg selv et sted og tauet stopper av seg selv.

På toe-to-bar får jeg kommentarer på at jeg ‘trekker’ meg, og at jeg tenker for mye istedenfor at jeg bare gjør det. Så da er vel eneste måten å gå all in og ikke overtenke det jeg skal til å gjøre.

Hvis noen har råd på toe-to-bar som ikke normalt er beskrevet i de venligste videoene om øvelsen, kjør på. Trenger alle råd dere kan avse!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg