Sterk Kropp – Crossfit & Kettlebell

Gårsdagen var utrolig moro og lærerik! I tillegg fikk jeg bekreftet at jeg faktisk kan en del, i form av at mye av det vi lærte var ting jeg kunne fra før av.

Dagen startet med en crossfit-trening. Vi kjørte god oppvarming og en 8minutter og en 20minutters wod.

Begge wod’ene ble kjørt som lag. 8minutteren var en emom med 1-3rpm wall-climbers og 1-8 rpm box-jumps. Her var eneste gang jeg fikk litt problem med ankelen, men så lenge jeg landetstødig og gikk ned fra boxen så gikk det fint!

20minutteren var sånn at totalt på laget var det 5-10-15-20 osv reps DHS og kcal roing. Jente kula var 24kg og guttekula var 32kg RX vekt men alle kunne ta kula de selv ønsket. Jeg og Andreas som liker å blø tok selvfølgelig rx-vekten og det kjennes i ryggen idag. Vi kom til runden med 45rep/kcal, da altså den 8nd runden.

Neste på plan var crossfit-forelesning. Jeg tror egentlig ikke vi lærte så mye nytt der. Vi har jo lest om og sett utallige videoer for å lære oss mest nulig om crossfit, men selv om det han fortalte ikke var helt nytt for oss, så var det definitivt interessant. I tillegg var jo han som coachet oss og hadde foredraget en utrolig moro personlighet, og var veldig åpen for å ta mot spørsmål.

Et av de andre foredragene vi var på vil jeg skrive et eget innlegg om faktisk, for det er så bra det hun snakket om – og jeg lever etter den tankegangen selv!

Vi fikk også to kettlebell-økter og ei stretch/mobility-økt og den fikk jeg utrolig mye ut av! Lærte mange øvelser og metoder for å løse opp i ryggen. Ene kb-økta og mobility-økta var utført av Ken Blackburn, og han er ikke en liten mann for å si det sånn, så at han går ut i spagaten var mildt sagt imponerende – og ga ikke minst troen på at disse mobilityøvelsene virkelig løser opp i musklene.

Alt i alt et utrolig flott kurs! Kunne så abolutt tenkt meg å vært med på det som er idag også, men jeg skal som sagt ha kettlebellkurs klokka 13:00, så da måtte vi bare droppe det.

En stor takk til coachene og de som holdt foredrag! Ble en hærlig dag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg