Crossfitferie!

Hei og hå!

Idag er jeg og kjæresten på vår “crossfit rundtur”. Vi startet med å kjøre til Kristiansund på mandagen og deltok på en WOD på crossfitsenteret der. Slik var oppsettet:

Første del av oppvarmingen var ‘pizzaen’ eller hva det ble kalt. Alle holdte en ab-mat flatt i hånden og skulle slå den ut av de andre sin hånd. Mistet man matta måtte man ta 3 burpee.

Deretter hadde vi burgener warm-up med kosteskaft (google it) og til slutt en hold øvelse med stang hvor vi jobbet og gradvis fra gulvet og opp til utstrakt posisjon.

Første del av økta var 1 x High-hang snatch (fra utstrekt posisjon), 1 x Snatch (fra gulv) og en Over head squat med stanga over hodet. Vi kjørte 1 runde per minutt i 20minutter slik at det logisk nok ble 20reps av hver øvelse.

Siste øvelse, som da var døden, var en slags emom bare med 3min istedenfor 1min.

Første 3min – 3 pull-up 6-push-up 9 squat – 3 runder. Så hvert 3 min økte man med 1 pull-up 2 push-up og 3 squat. Jeg kom vel til ‘runde 3’ før jeg måtte kutte ned til 2 runder hvert tredje minutt – og da klarte jeg bare 1 runde før det stoppet seg. Selv på knærne klarte jeg ikke å tvinge frem en push-up, uansett hvor skalert jeg hadde gjort den.

Godt fornøyd med økta selv om jeg var helt ødelagt.

Deretter dro vi til hytta og overnattet der før vi kjørte til Trondheim. Det ble shopping og besøk til både min bror og Tora i tillegg til et besøk innom Crossfit Maxpulse. Den eneste timen som var ledig var ‘Box Gym’, og selv om ingen av oss er noe særlig godt innført i boxing måtte vi teste!

Oppvarming var 7.5min spinning og 7.5min roing.

Resten av timen er litt vanskelig å forklare men jeg kan prøve. Det var lag på 3 og 3 som delte på boxesekker, 2 slo og sistemann holdt fast sekken. Det var vel sekvenser på 1 min før vi rullerte og bytta på hvem som holdt fast sekken og hvem som slo. Deretter var det en slags sirkeltrening med 5 øvelser. Raske slag, trege harde slag, front-spark, sidespark og sparring med coachen. Det var også et par øvelser til med sit-up, slag, sprint og push ups. Vi avsluttet med sparring som er helt forferdelig tungt fordi man står og hopper fra fot til fot hele tiden i tillegg til å slå motstander og prøve å ikke bli slått. Det var overraskende moro og ei helt rå cardio-økt.

For å si det slik kjentes det godt at kondisen har blitt bedre siden vi ble kurset i boksing for et år siden, for da var det like før jeg døde før vi var halvveis.

I går var det litt vanskeligere å se glad  og fornøyd ut for jeg var fullstendig utslitt. Vi kjørte tilbake til hytta på Halsa seint i gårkveld og sovna omtrent før vi traff senga.

Idag er siste dagen av ‘treningsferien’ og vi skal tilbake til Crossfit kristiansund og delta på en tabata! Jeg gleder meg naturligvis til å trene, men det skal bli utrolig godt å ha en eller to fridager etter dette, for skuldrene mine klarer nok ikke mer enn dagens trening. Har ikke vert så støl i skuldre siden 2015, det er jeg helt sikker på.

Ønsk meg lykke til idag da!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg