Jeg har kjøpt hus!

Da var ‘hemmeligheten’ ute! Jeg har ikke hatt lyst å ‘spread the word’ for tidlig på grunn av at jeg har en tendens til å jinxe det meste, men huset er kjøpt og betalt, og jeg kunne ikke vert mer lykkelig!

Lang historie kort; Foreldra til Andreas hadde lyst på nytt hus, det huset de hadde lyst på kom ut for salg og de fikk det. Andreas har alltid hatt lyst å ‘ta over’ barndomshjemmet når det en dag skulle bli aktuelt, så da kjøpte vi det!

Lånet og papirene er i orden, så da gjenstår det bare offisiell overtagelse som skjer den 26 Juli. Jeg kan ikke få sagt hvor mye jeg gleder meg til å få flytte inn!

Jeg har jo aldri eid hverken hus leilighet selv før, så det er en utrolig god følelse å endelig bli etablert! Jeg har drømmemannen, huset, bil (enn så lenge), så da gjenstår bare fast jobb så er alt på stell!

Det er så spesielt å skulle bo i et hus hvor jeg er vant til å bare ‘være på besøk’, og kommer sikkert til å forvente å se svigerfamilyen i stua når jeg står opp om morgenen de første ukene, men jeg finner meg helt sikkert til rette etter en stund. Jeg har tross alt bodd i 8 ulike hus og leiligheter gjennom livet, og jeg har alltid funnet meg til rette til slutt!

Jeg ser sykt frem til å begynne å møblere, dekorere og endelig etter mange måneder med stress og usikkerhet kunne slappe av. Spørsmål som “Får jeg lån som lærling?”, “Får Andreas solgt huset sitt?”, “Klarer vi bli enig om møblemang?” har svirret i hodet, men jeg fikk lån, huset er solgt og vi ble til slutt veldig enige på kjøleskap, skjenk og vitrineskap, og nå skal det bli så godt å få senket skuldrene. Riktig nok etter vi er ferdige med å flytte inn.

Det føles som at alle puslespillbitene faller på plass, og at livet virkelig kan begynne!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg