En av mine beste økter!

Den siste tiden har det gått mye i rene styrkeløft. Oftest har det ikke vert noen plan annen enn løft så tungt jeg klarer så mange ganger jeg klarer og ferdig med det.

På onsdag hadde jeg og Andreas ei heilt rå økt som jeg var veldig fornøyd med, og gjerne ønsker å gjenta senere.

Vi begynte med 5×5 på front-squat og over-head squat. Der tok jeg 50kg på front-squat og bare jentestanga (10kg tror jeg) på over head. 10kg er nesten ingenting, men jeg har rett og slett ikke trent det nok til å ha noen form for teknikk eller stabilitet i den øvelsen så jeg må bare begynne rolig for å klare lockouten og å stabilisere kjernen.

Etter det hadde vi en kort men tung wod. 25 thruster med stang (15kg), 10 dips på kettlebellkuler og 50 hopp med hoppetau (Skulle være double-unders men det ville tatt et år eller to). Denne kjørte vi tre ganger.

Avslutningen var 50-40-30-20-10 rep/sekund på butterfly sit-up og planke. For å si det sånn så kjennes det ut som jeg revner når jeg nyser eller hoster. Jeg har ikke vert så støl i magen på gudeneveit hvor lenge. Selv om det er utrolig vondt siden jeg knapt nok klarer å puste skikkelig uten at det kjennes, så er det deilig å kjenne at jeg fremdeles kan terge opp musklene selv med øvelser jeg er vant til å gjøre.

Prosjekt “toe to bar” går videre, men har ikke trent noe på det på ei stund. Jeg har testa litt på gulvet med hendene utstrekt over hodet og det er ingen problemer, så jeg tror faktisk (til min store skuffelse) at jeg er for tung i beina og for svak i kjernen enda. Det er selvfølgelig litt teknikk også, men jeg får bare fortsette å styrke kjernen og ha en og annen dag hvor jeg starter med toe-to-bar for å sjekke hvordan jeg ligger an! Jeg hadde tross alt ikke sjangs til å hoppe med hoppetau for et par uker siden, så alt er mulig. Øvelse gjør faktisk mester!

Jeg er så gira på å mestre alle crossfitrelaterte øvelser, og jeg har en sykt lang vei å gå, så det er bare å begynne i en ende og jobbe meg innover!

Er det noen andre som har en øvelse de bare ikke får til?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg