Forvridd mentalitet!

Hodet mitt er helt skrudd. Hvordan jeg ser på kropp, både min egen og andres, er rett og slett avskyelig. Jeg trodde det var bare dumme tenåringen som ble påvirket av modeller med perfekte retusjerte kropper, men nei, jeg har blitt det jeg også.

Selv om jeg er mye mer tilfreds nå enn jeg var for et år siden så er jeg ikke på langt nær fornøyd med kroppen. Jeg finner alltids noe å “ta tak i” som ikke skulle vert der. Jeg kan også garantere at hvis jeg ender opp med en veldig lav fettprosent slik at jeg ikke kan ‘ta tak’ i noe, så kommer jeg til å hate arrene mine, strekkmerker, føflekker, hvordan musklene mine ser ut eller noe som helst (Tro meg jeg kommer alltid til å finne noe feil).

Håret mitt som har vokst langt bort i 20cm er fremdeles for kort. Nesen min som jeg aldri har hatt problem med før har jeg også fått et problem med nå i det siste. Jeg prøver å tenke på om jeg kommer på noe jeg faktisk er fornøyd med, og det eneste jeg kan komme på er tennene mine. Ikke smilet, men tennene i seg selv fordi de er rette og relativt hvite.

Jeg frykter at jeg aldri vil bli fornøyd med meg selv, og det er vondt å leve med. Jeg kan ikke fordra jenter som tror de er guds gave til verden, men jeg er litt sjalu på hvor tilfreds de er med sitt eget utseende og selvtilitten deres.

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne for å bli ‘mer glad’ i meg selv, men jeg vet jeg trenger det. Jeg må klare å finne ting å like med meg selv slik at jeg ikke ender opp sånn jeg var i vinter, konstant deprimert og helt uten motivasjon til å gjøre noe med de tingene jeg hatet med meg selv. Jeg skal aldri tilbake dit.

Er det fler enn meg som alltid finner feil med seg selv (og andre) som burde være helt ubetydelige? og hvordan kan jeg slutte med dette?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg