Flaggnuten!

Flaggnuten er en semi-drøy tur her på Sunndal. Selv om det å komme seg på toppen tar mindre enn 1t hvis man er i relativt grei fjellform så har man 2.5 hinder å komme seg forbi, nemmelig å klatre i kjetting (den halve regnes på et tau hvor man kan klare å komme seg opp selv uten tauet).

Første gang jeg var der trodde jeg kjettingen var festet langs en vegg fordi det var så smalt at man kunne falle utenfor et stup, men man må faktisk dra seg opp etter en kjetting, og selvfølgelig bruke beina for å komme seg opp.

Det høres mer brutalt ut enn det er, men både styrke i bein og armer er en god egenskap å ha med seg på denne turen.

Digger dette bildet fordi det ser ut som jeg omtrent knekker av meg venstre ben! Haha

Her er silje på tur opp! Den ene fjellveggen er vel omtrent 6m med klatring (bildet under) og den andre er knappe 3m (på bildet over). Jeg synes det faktisk gjør jele turen mer morsom, men så har jeg hverken høydeskrekk eller respekt for potensielt farlige ting.

På toppen!

Som sagt; litt liten respekt for potensielt farlige ting.

Fikk tatt veldig lite bilder da telefonen gikk tom for strøm rett etter vi kom opp. Telefonen tar knapt nok imot strøm for tiden, og jeg vet ikke om batteriet begynner å bli dårlig eller om det kan ha noe med de mer enn 2000 boldene jeg har inne som tar stor plass og mye strøm. Skal flytte over bildene til datamaskinen og se om det hjelper!

Klokka 19 blir det rigging for morgendagens bootcamp. Jeg gleder meg utrolig til å være coach i år da
det ser ut til å bli et fantastisk oppmøte! Skriver om det i morgen!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg