Første store milepæl!

Ja, jeg har slått min rekord på 3000m på mølla, gått ned 5kg og en del cm, men det store gjennombruddet skjedde nå for noen timer siden.

Jeg sa nei takk til grandis!

Hvorfor er det så stort?
1. Jeg er et gjennomsyret matvrak når det kommer til alt salt og feit mat.

2. Jeg hadde på en måte cheat day siden jeg uansett startet dagen med Club Sandwich (noe jeg unner meg hver lørdag).

3. Det er 2 uker siden sist jeg spiste godteri eller snacks.

Jeg kunne med god samvittighet tatt imot det pizzastykket, og tro meg, når de hadde stekt to pizzaer her luktet det HIMMELSK og det fristet mer enn jeg kan begynne og forklare; men jeg sa nei!

Det er nok vanskelig å forstå hvor stort det er, men for meg kan det sammenlignes med å gå 3 dager uten røyk og så bli tilbydd en sigarett midt i verste suget.

Jeg tror viljestyrken har økt drastisk, jeg er kommet så godt inn i matplanen at jeg klarer å takke nei til fristelser. Det at jeg ikke har hatt i meg tilsatt sukker på to uker hjelper nok mye det og. Det som er så greit er at jeg har satt opp til at jeg kan ha det ène “cheat” måltidet i uka. Enten CS-lunchen eller en bedre middag, så da har jeg mulighet til å kutte ned på andre måltider for å jevne ut kalori inntaket den dagen.

Jeg skal i bursdag neste helg, så da blir det taco på fredagen, og bortsettfra det blir det “Nazi – kosthold” frem til den 14. april (min bursdag).

Fra mandag av skal også alt av brus og saft ut av kostholdet; selv det som er sukkerfritt!

Jeg har vert mye oppblåst den siste tiden, så jeg må prøve å “pin pointe” hva som gjør det. Det står mellom eple, brus og evt. noe annet jeg har fast på planen, så jeg må rett og slett eliminere en etter en vare for å sette fingeren på det.

Jeg er bare så utrolig glad for at ting fungerer. Rent bortsettfra en mini-meltdown som skyltes mangel på trening så har jeg det utrolig bra for tiden, og det var det jeg ønsket å dele!

Ellers kan jeg informere mine faste lesere (ja alle 6 av dere) at det er mye mer givende å følge min instagram siden jeg poster noe hver dag! samme navn der også! gogo!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg