Vanskelig å pushe..

Idag hadde jeg løpeøkt igjen! Jeg skulle egentlig prøve å løpe 1mil/så langt jeg kom på 60min – men alt gikk imot.

Jeg hadde knytt skoene for hardt, så fotene begynte å sovne ganske fort, og etter 20min ble det for vondt så jeg tok pause på mølla og knøt skoa. Dette brukte jeg tydeligvis for lang tid på for da stoppet mølla og alt jeg hadde gjort ble sletta. Bestemte meg da for å kjøre på med en 3000m men ga meg etter ca 1.5km fordi korsryggen ble kranglete. Det er ihvertfall det jeg påstår var grunnen.

Egentlig sleit jeg mest med det å pushe på, og holde ut. Løping med høy fart gjør vondt. Ferdig snakka.

Det var bare skuffende at jeg ikke greide å holde ut smerten lengre. Jeg hadde bare trengt å kjøre på i ca 10min ekstra da jeg testa 3000 så ville jeg fått nok en ny pers. Jeg klarte det bare ikke. Jeg ble oppkavet, fulgte konstant med på tiden og begynte å vingle og løpe rart. Jeg ga opp.

Det virkelig rare er at jeg egentlig skal klare å pushe meg. For guds skyld, jeg knuste jo rekorden min sist gang, og da var det nesten så ille at jeg kasta opp og pissa meg ut. Jeg satser på at jeg bare hadde en dårlig dag, eller var sliten etter de første 20 minuttene. Det var ihvertfall ingen kjekk følelse.

Hvis jeg går inn for å slå rekordene mine så får jeg i tillegg “sommerfugler” eller stikking i magen fordi jeg blir gira, og det gjør meg rett og slett litt uvel. Det beste er for meg å bare begynne å løpe uten plan tror jeg. Uansett, det ble jo ei grei økt med lang stretching etterpå! Nå er laks på planen, så tuddeluuuuu

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg